Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gipsavgjutning av gravidmage?

Skrivet av Joa
Hörde om en tjej som gjort det av sin grevida mage- någon som gjort? Berätta hur ni gjorde isåfall :) Vänlig hälsning Joa med växande mage :)
Svar på tråden: Gipsavgjutning av gravidmage?

Kolla min

Skrivet av  Ellen
har sparat text och bilder från när vi gjorde min på vår hemsida www.pavlov.nu/ellen under pyssel/övrigt

Lycka till!
 

Gjorde min mage en vecka över tiden

Skrivet av  Emma m. Mysan bf 3/7
Köpte gipsgasbinda på apoteket tio pck. Det gick åt ca 5 pkt. Håll till i badrummet lägg gärna ut tidningar på golvet klipp ca 0,5 meter långa remsor, smörj in magen med vaselin jag satt på en pall kan var jobbigt att stå det tar dock inte jätte lång tid ca 10-20 minuter. Doppa remsorna vart efter lägg dem omlott på magen ha gärna nån som hjälper till efert som du bör vara still! Ca femlager är lagom.
Lycka till
 

Vaselin

Skrivet av  maria65a
Det var den biten som jag glömde när jag och mannen fixade min gipsmage och jag grät hela tiden som han försökte lirka bort gipset som satt fast i allt småhår. Tror att det var därför jag födde barn några timmar senare 1 vecka för tidigt *s*
 

oj, oj, oj!

Skrivet av  Malin
Vet precis hur sablans ont det gör! Vi gjorde två magar jag och min man. På första använde vi vaselin, och det gick jättebra förutom att jag tyckte att det var svårt att få bort vaselinet efteråt, och jag tyckte att jag luktade vaselin jättelänge efteråt (känsligt gravid-luktsinne), så till nästa mage provade vi sparsamt med matolja istället, det fungerade INTE! Gipset satt fast! Gjorde precis som du, grinade som bara den under hela den lååååånga tid det tog för maken att lirka loss den. Och efteråt var magen helt illröd av den omilda behandlingen ("vaxningen"). Bebis väntade dock med att komma ut, stannade till och med tio dagar extra...

Så vad ni än gör, GLÖM INTE VASELINET!!!!!!!
 

Eller använd gladpack

Skrivet av  Alinea
Vi använde gladpack (och vaselin tror jag, men jag minns inte helt...) oche det var inga problem att få bort sen
 

precis plastfolie

Skrivet av  marie
har aldrig gjort avgjutning avmagen men vi fick göra ab ansiktet på konsten i skolan och då är det gladpck som gäller. smörj in lite så att det fastnar bara.