Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad har ni för tips på

Skrivet av Anna
lite roliga grönsaker man kan odla i trädgård? Har en 3 åring hemma som kanske skulle tycka det vore roligt..Har sett djungelgurka, chokladpeppar och kiwano, har ni erfarenhet av dem?
Svar på tråden: Vad har ni för tips på

lite !

Skrivet av  trollmamma med Axel o Tor
plocksallad är rolig den klipper man o plockar hela sommaren så går han lös på den är det ok. samma med persilja o gräslök ...
finns fler sådana du får säkert bättre svar på Trägårdsnack under allt utombarn
Lycka till!!!
 

Ingen aning men

Skrivet av  Alinea
jag vet att min morfar odlade Spaghettipumpor (eller liknande) och det är ju lite kul. Man gräver ut innanmätet på dem och kokar dem ungefär som spaghetti.
 

inte grönsaker.samt

Skrivet av  moa
penngräs växer bra blir fint lite högt passar bra i kruka,ser ut som blyertsspets övers.
annars så är ju morötter trevligt och gott,potatis,jordgubbar,smultron i kruka
 

Allt är kul1

Skrivet av  Björn
Jag tror du kan ta grönsaker som ser lite olika ut. Jag tror allt är spännande för en treåring...

Jag skulle köra på sådant man kan äta som det är. Typ morot, palseternacka, jordgubbar, rabarber, etc. Kanske någon rolig kryddväxt som luktar spännande?

Lycka till
 

Halloweenpumpor!

Skrivet av  En annan Anna
Det odlade jag med mina barn, 4 och 6 år, i höstas. Det var jättespännande! De blev superstora och alldeles knallorange. Häftigt! Dessutom gillar de smultronen, morötterna, rabarberna och potatisen i vårt grönsaksland.