Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Present till nyblivet storasyskon...

Skrivet av Karin
Jag är i stort behov av hjälp!!!

En av mina närmaste vänner fick sitt andra barn i dagarna och "stora" tjejen är 1½.
Lilltjejens present är redan fixad, men jag måste ju ge den stora något.
Vad ger man till någon som har allt.
Hon är mycket medveten om vad som händer runt omkring och skulle nog bli väldigt ledsen om inte hon får någon present när bäbisen får det.
Svar på tråden: Present till nyblivet storasyskon...

en liten

Skrivet av  Emma
docka, t.ex en av de där "minidockorna" med tillbehör som badkar, små miniblöjor etc. Kommer inte ihåg vad serien heter, men min flicka fick den när hon fick sin lillebror och när jag bytte blöja på pojken så bytte hon bredvid på sin docka (hon fick skötbord som tillbehör).
 

Tack!

Skrivet av  Karin
Det tänkte jag faktiskt på för ett par veckor sen, men som allt annat så hade ju det raderats från hårddisken :o)

 

kanske

Skrivet av  Rosi
en rolig bok. Böcker kan man aldrig få för många av!
 

Så sant (imt)

Skrivet av  Karin
*
 

videofilm så att hon kan

Skrivet av  Anna
sysselsätta sig när mamman ammar. Trist men sant..
 

Inte dumt

Skrivet av  Karin
fast, nya barnkanalen står och går hela dagarna hemma hos dem. Så jag tror inte att det får den önskade effekten :o)

Tack!
 

prinsessgrejor

Skrivet av  Helena
så att hon kan dra uppmärksamheten till sig i sin fina utstyrsel :)
finns billiga på hm.
 

Nja,

Skrivet av  Karin
hon är inte riktigt princess typen, fast något åt utklädnings hållet skall jag faktiskt kolla på. Hon och min lilla tjej brukar ju leka lejon (eller nåt) när de morrar och fräser.

Tack för tipset!
 

Busiga bebben

Skrivet av  Vera
Fantastiskt roliga böcker om att få ett syskon. Busiga bebben kommer hem passar bra till en nybliven storasyster eller bror. Möjligen är hon lite liten, men du kan ju kolla i den!
 

Artiklar från Familjeliv