Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Havandeskapsförgiftning??

Skrivet av Alexandra m Casper 27+5
Ni som har haft det hur har det yttrat sig??

Jag har inte fått veta varför jag fött förtidigt men jag tror att jag drabbades av havandeskapsförgiftning.

Så jag skulle vilja veta lite mer om hur ni har upplevt det.
Svar på tråden: Havandeskapsförgiftning??

Så här var det för mig.

Skrivet av  Therese m Simon 030423 & knytet bf 15/10
Jag hade HVF förra grav och blev snittad i v 31+1. Jag hade högt blodtryck och läckte äggvita i urinen, det är det man oftast ser det först på. Detta upptäcktes på en vanlig kontroll hos BM. Blev inlagd i v 28 för kontroll av tryck och urin. Andra tecken jag hade var huvudvärk och flimmer för ögonen. Man tar också blodprover för att kolla lever, blodplättar och annat. Mina värden försämrades under de 3,5 veckorna som jag var inlagd och det blev alltså kejsarsnitt för mig.

Tycker det låter konstigt om du inte fått veta att du hade HVF, för det är ju rätt klara tecken som man ser det på. Står det ingenting i din journal? Fråga din BM om inte annat, man vill ju självklart veta om det går... Jag vet att det inte är alltid man kan förklara varför en del föds för tidigt, men går det så vill man ju så klart veta varför något sådant händer.
Ett litet tillägg också är att går HVF längre så brukar man få kramper också, men det klarade jag mig utan tack och lov. Hade ont rätt långt upp i magen, men inga direkta kramper. Fråga gärna mer om du vill veta något!

*kram*
 

Varför jag undrar...

Skrivet av  Alexandra m Casper v 27+5
är för att jag hade äggvita i urinet..eller rättare sagt så gav stickan utslag på allt utom den högst upp som har med sockret att göra om jag inte mins helt fel.
Och när jag blev utskriven så fick jag veta att jag var tvungen att komma tillbaka om 1 v för att göra om några prover som hade visat att mina lever värden inte va som dom skulle..men då va han redan ute.

Tack för ditt svar.