Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur startade era förlossningar?

Skrivet av ML
Hade ni känningar långt innan att något var på gång eller startade de spontant? Vilka isf och hur långt innan och i vilken vecka?
Min sambo ska nämligen resa bort i 1½ v. i mitten av september och jag har bf i slutet av oktober.
Min mamma födde min bror i v.32 och hon fick värkar och 26 timmar senare föddes han. Jag tänker mest hur lång tid sambon kan tänkas ha på sig att ta sig hem=).
Tacksam för svar.
Svar på tråden: Hur startade era förlossningar?

Det är nog rätt...

Skrivet av  Annica m Carl o Gustav
..olika.... jag har haft havandeskapsförgiftning båda graviditeterna och har ett snitt (halvakut v 31+5) och en igångsättning (v37+3) som iofs tog 1,5 dygn - tyvärr hjälper det nog inte dig....alla är vi olika.
Har du känningar redan? Varför kom din bror tidigare?
Om du inte känner dig trygg med att han reser kanske han borde överväga att stanna hemma....
Lycka till! /Annica
 

Tack för svar.

Skrivet av  ML
Ja, alla är vi olika. Jag har inga känningar och man vet nog inte varför min bror föddes tidigare. Det är mest för min sambos skull jag frågar. Han har planerat resan länge(redan innan barnet blev till) och jag vill att han ska kunna njuta ordentligt utan att oroa sig.
Tack för lyckoönskningarna.
 

Oki..

Skrivet av  Annica m Carl o Gustav
..håller tummarna för att bebisen stannar kvar många veckor till! /Annica
 

Ofta

Skrivet av  Amanda med Viktor-02, Oscar&Hanna 18/5-04
då tar en förlossning längre tid första gången. Så beroende på vart han är din sambo så hinner han säkert hem om det skullestarta.
Med viktor hade jag tidiga sammandragningar länge. Behandlades ett antal gånger för det. Han är född v 34+6
Med tvillingarna fick jag en blödning och därefter kom värkarna. De lyckades stoppa upp det i 3 veckor men sen i v 29+4 kom de.

Men det finns ingenting som säger att bara för att din bror föddes tidigare att du föder tidigare. Och som sagt beroende på vart han är så kommer han förmodligen att hinna hem om det skulle starta när han är borta.

Hoppas att lillen stannar därinne tills oktober.

kram

Amanda
 

Jag hade

Skrivet av  Nina m ängeln Valentin 02 och Kalle 03
sammandragningar jättelänge, från ca v15-17 tror jag. Ökade så fort jag rörde på mig. Vattnet gick i v33. Efter 3 timmar fick jag värkar och två timmar senare är Kalle född. Kanske inte vad du ville höra men det är inte alltid det tar lång tid. Iofs är det ju mitt andra barn men Valentin föddes på 3 timmar...
 

Min förlossning

Skrivet av  Sara med Selma
startade med en liten blödning. Det tog dock dryga 60 timmar innan lillstumpan tittade ut efter det att blödningen börjat. I efterhand vet jag att jag hade många tecken på att det var på gång, inga jag förknippade med förlossning just då... Jag mådde dåligt, det tryckte neråt, jag hade mycket slemmiga flytningar. Allt detta förknippade jag med stress inför min 30-årsfest (som aldrig blev av eftersom jag var på förlossningen), men det är ju tecken på att det startat allihop.
 

Tack alla=)

Skrivet av  ML
Man blir alltid lika glad när man får svar.
Tack. Kram
 

Inga värkar!

Skrivet av  Jessika med Adrian 020118 (27+4)
Mitt vatten gick i vecka 26+5 och sedan hände ingenting förrän de satte igång mig i vecka 27+3. Åtta timmar senare är han född,m en alltså med hjälp av dropp. Så ibland tar det lång tid.
När vattnet gick var jag i Göteborg och min man i Södertälje så jag hade lite tankar som du. Skulle han hinna? Men som sagt, inga värkar !
 

Artiklar från Familjeliv