Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

I vilken vecka föddes...

Skrivet av Orolig blivande mamma!
era barn och hur har det gått för de?
Det finns risk att mitt barn kommer för tidigt och är nu himla orolig, är i vecka 25.
Svar på tråden: I vilken vecka föddes...

V 26+3

Skrivet av  Ajdan med Livia
föddes min dotter i den 23/6 i år. Hon vägde 930 gr och gick ner till 742 som lägst. Nu väger hon 2898 gr, har precis släppt syrgasen och är på väg hem i slutet av nästa vecka. Så för henne har det gått jättebra, och det gör det för de flesta.
Hoppas din bebbe håller sig kvar ett tag till.
 

Fick tvillingar

Skrivet av  LiAg
vecka 29+3, de vägde 1040 och 1295, nu 18 mån senare är de stora och väger 8 kg och 9½ kg.

Vila nu!
 

Lite till!

Skrivet av  LiAg
Tjejerna har en egen hemsida; http://www.babyfriends.nu/LinneaAgnes
 

Lucas föddes..

Skrivet av  Lotta m. Lucas 011027 f.v. 31+0
..i v.31+0, efter vattenavgång en vecka tidigare. Nu fyller han snart 3 år, och är som vilken 3-åring som helst. Något liten kanske han är, men på god väg att "komma ikapp" sina jämnåriga.
Låg på sjukhus i 4 veckor, och allt gick jättebra där. (Det finns dakbok från sjukhustiden på hans hemsida. Även en massa bilder mm. Adressen dit finns i mitt info.)

Får man fråga varför man tror att din bebis kommer tidigare?
 

Gabbe föddes

Skrivet av  Rita m Gabriel
i vecka 26+3, den 29/12 2002. Han vägde 630g och var 30 cm lång. Han hade det lite kämpigt med infektioner i början, men det löste sig ganska fort.
Idag är han frisk och kry, verkar inte alls ha några men från sin tidiga födsel förutom att han är aningen infektionskänslig och ganska liten.
Hoppas ditt barn stannar ett tag till i magen.
 

Mina tvillingar

Skrivet av  Pr med Tindra och Vidar
föddes i v 24+0 och vägde 675 och 670 g, 31 cm (var nere i 544 och 566 som lägst), 16 v på 2 olika sjukhus med resp, CPAP och syrgasgrimma men peppar peppar är de pigga nu. De fyllde ett år i onsdags och väger nu 7,2 kg och är 68-69 cm långa.
 

V.32+5

Skrivet av  Sofhia+Fredrik
Föddes Fredrik, han skulle ha kommit i januari 2004 men det blev akut kejsarsnitt på grund av min havandeskapsförgiftning. Allt har bara gått bra, i början var det oklart allting och oroligt som nog många känner igen här inne.

Han vägde 1577g då han föddes och var 40cm lång, nu sist då han vägdes vägde han 7800 och var 68,5 cm lång. En liten bjässe om man jämför med då han kom ut.

Du behöver inte vara orolig, vården med neontal är såååå bra här i Sverige.

KRAMAR
 

v.31+1

Skrivet av  Therese m Simon -03 & snitt 6/10
Simon föddes som sagt i v 31+1 pga att jag hade havandeskapsförgiftning. Han blev kvar på neo i 6 veckor (7 om man räknar den veckan vi hade permis) och mådde hyfsat bra under den tiden. Han hade dock syrgas rätt länge. Låg i kuvös i två veckor och hade cpap nästan lika länge. Fick blod tre gånger och en hotande infektion en gång men det var tack och lov inget. Tiden efteråt, när vi kom hem, har bestått av väldigt många sjukhusbesök för Simons del. Men läkarna säger att inget av det han drabbats av kan man säga med säkerhet att det beror på hans tidiga födsel. Han är dock väldigt infektionskänslig och det bör ju bero på det. Det som känns skönt är att han själv inte har varit så påverkad av allt som hänt honom. Han är en pigg och glad kille, väldigt snäll.

Varför kan det bli så att ditt barn kommer att komma för tidigt? Fårga gärna mer om det är specifika saker du vill veta, hoppas jag inte har skrämt dig med min historia...

*kram* och lycka till!
 

Milton föddes...

Skrivet av  -Johanna-
i v 31+5, vägde 2445g och var 45cm.
Han mådde bra hela tiden de tre veckor vi stannade på neo. En vecka efter vi kom hem åkte han på lunginflammation och influensa... Vi fick ligga på sjukhus av och till hela våren (han e född i feb).

Idag är han 2½ år, väger drygt 15kg och är 92cm över havet. Ingen kan pga av vikt och längd idag se att han är premis han utvecklas precis som jämngamla barn gör.Hur de sen blir i skolan och så får tiden utvisa! Han är iaf världens härligaste och jag är en stolt prematurmamma!
 

Jonathan föddes

Skrivet av  Anki med Jonathan
i v.26+3 den 17/6 i år och vägde då 816 gram och var 34 cm. Idag är han hemma sen två veckor med hemsjukvård. Väger 2235 gram och är 44 cm. Han sondmatas ff, och försöker lära sig orka äta hela mål på flaska men det är lite trögt. Han mår bra efter omständigheterna.

 

Tack för era svar!

Skrivet av  Orolig blivande mamma!
Det känns skönt att veta att det kan gå bra för barnen trots att de kommer för tidigt. Hoppas på att min lilla bebis stannar i magen ett bra tag till.
 

Min son e född i v.29

Skrivet av  Tezz
men då kan du tänka dej lite.Han är idag 14 år och du var resurserna inte stora som idag att kunan ta hand om prematurer.Och han mår idag bra.
Utveckligen har gått så otroligt fort framåt och jag e glad över det.
 

Artiklar från Familjeliv