Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Carina med Isabelle, Angelica & bf 28/12

Skrivet av Tina med ängeln Emma, Rasmus & bf mars
Hej Carina. Hoppas att allt är bra med er. Läste ditt inlägg som du skrev den 28/9 att bebben fortfarande håller sig kvar i magen. Vad skönt. Vilken vecka är du i nu? Igår kom jag hem från en 2-veckors semester på kanariöarna, vilket är anledningen till att jag inte svarade på ditt tidigare inlägg. Idag har jag varit på inskrivning inför cerklageinsättningen imorgon. Ska ringa dem i kväll för att höra vilken tid jag ska infinna mig på lasarettet. Än så länge är jag inte så nervös, men det lär jag ju vara imorgon. Hoppas bara att allt går bra....

Skriv gärna och berätta hur det går för dig. Vi hörs
Kram
Martina
Svar på tråden: Carina med Isabelle, Angelica & bf 28/12

Jag hade precis tänkt...

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica & bf 28/12
att fråga efter dig, har undrat hur det gått för dig.
Vad skönt att det är dags för cerklaget nu, vilken vecka är du i? Håller tummarna för att allt går bra!

Själv är jag i vecka 28+1 så nu har jag gått 9 dagar längre än vad jag någonsin gjort tidigare. På senaste kontrollen av livmoderhalsen/tappen( i vecka 27+1) såg allt fortfarande bra ut. Nu hoppas jag bara att bebisen stannar i magen flera veckor till.

Du kan väl berätta hur det gick med cerklaget sedan, blir du kvar på sjukhuset några dagar eller får man åka hem redan dagen efter?

Lycka till!

Kram
Carina
 

Carina

Skrivet av  Tina med ängeln Emma, Rasmus & bf mars
Hej. Jag fick cerklaget i fredags och kom hem idag, söndag. Förra gången stannade jag 4 dagar, men av någon anledning behövdes det inte denna gång. Troligtvis för att jag förra gången hade mer ont och var mer orolig. Enl. läkaren så gick operationen bra, men vi får se de närmsta 1-2 veckorna. Ska inom de närmsta dagarna på vaginalt UL för att kolla livmoderhalsen och cerklaget. Jag är idag i v. 15+4 så jag har lång tid kvar....puh.

28 veckor - gud vad tiden går fort. Att du har gått längre än vad du tidigare gjort, det måste kännas skönt och spännande - allt framöver är ju nytt för dig (förutom förlossningen så klart)


Många kramar
och lycka till
Martina
 

Vad skönt att...

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica & bf 28/12
det gick bra att sätta cerklaget och hoppas allt ser bra ut när du gör ultraljudet.

Ja, det är så skönt att ha gått längre än vad jag gjort förut, är glad för varje dag som går och bebisen fortfarande är kvar i magen. Nästa kontroll för min del blir när jag är i vecka 30+1 om jag kommer så långt.

Kramar
 

Artiklar från Familjeliv