Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag som trodde det va över...

Skrivet av Alexandra m Amanda-03+Casper -04
När vi äntligen blev helt utskrivna från sjukhuset den 28/9 så känndes det så skönt att slippa allt som hade med sjukhus att göra.Men jag va lite för snabb att ropa hej.
För på Lördagen den 2/10 så ville han inte äta och sov nästan hela tiden.SÅ jag fick tvinga i honom lite mat och tänkte att är det likadant på söndagen så åker vi in.Mycket riktigt då ville han inte äta heller och nu gick det inte att tvinga i honom heller.Så vi åkte in till akuten där en läkare undersökte honom och tyckte att allt såg bra ut massa prover togs och vi fick i honom lite mat.Så läkare tyckte att vi kunde åka hem så skulle en sköterska komma hem till oss dagen efter för att titta till honom.Vi skulle bara invänta ett litet kissprov vilket Casper inte ville släppa ifrån sig.Så efter 5 min från det att läkaren sa att vi fick gå hem så gick jag ut för att fråga om jag kunde skynda på kisseriet på nått sätt.Då ber läkaren mig att gå in i undersökningsrummet och lägga honom på bordet så jag gjorde det och sen blev det fart på stället.
Hela rummet fylldes av läkare och sjuksköterskor och syrgasen sattes framför honom och en sköterska från neo kom ner och vips så va vi på neo igen.
Där fortsatte dom att ta prover som inte visade nått.
Han fick en grimma med syrgas i men senare på kvällen hjälpte den inte så dom fick sätta dit cpapen och höja syrgasen.Han fick även lite plasma (antikropparna) och antibiotika sattes in och han fick vätske dropp eftersom han dippade varje gång vi försökte ge honom lite mat i sonden.Han slutade andas några gånger och var alldeles kritvit över hela kroppen.Men på måndagen så mådde han mycket bättre ville börja äta lite själv.
Så nu i fredags fick vi komma hem efter nästan 1 vecka på sjukhus.Nu mår han som vanligt..Lite små förkyld bara.Han hade (tror läkarna) åkt på en infektion i samband med förkylningen.

Så man ska aldrig vara så säker.Det känndes som att vi gick tillbaka till minus för han har ju alltid mått bra ,aldrig behövt syrgas men nu kom allt.

Svar på tråden: Jag som trodde det va över...

Oj fy vad jobbigt!!

Skrivet av  Trileia
Vet inte riktigt vad jag ska säga, men vilken otrolig TUR att ni åkte in och att allting gick bra.

ha det så bra och hoppas lillgrabben kryar på sig snart!
 

Artiklar från Familjeliv