Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

försäkrad premis!!!

Skrivet av calill
Hej alla!
Jag vill bara uppmuntra er alla att minst två gånger per år skriva långa känslosamma brev till era försäkringsbolag, det lönar sig! Elias är numera fullförsäkrad med ett undantag för ej "nedvandrad" testikel. Vi har TrggHansa och vi är alla försäkrade där. När vi fick vår lillflicka nu i våras så tog det tydligen skruv att påpeka att det kändes fel att vår förstfödde Elias (28+4) inte fick vara lika fullvärdig i vår familj som oss andra.

Stå på er! Kramar Calill
Svar på tråden: försäkrad premis!!!

ACE försäkringar

Skrivet av  Hanna m Elin
försäkrar utan hälsodeklaration. Även prematurer! Har dock inte jämfört den försäkringen med andra större försäkringsbolag då jag konstigt nog fick fullförsäkring för min dotter på första försöket hos TryggHansa
 

Svårt...

Skrivet av  Hanna
att få ut pengar från Ace har vi upplevt. De älskar att säga att "det går inte bevisa att det inte funnits från födseln", och deras försäkring täcker INGET som EV kan ha förekommit vid födslen...
Så kan man få en annan försäkring så är det nog bra. Bättre att ha en försäkring med undantag, än en försäkring som de hänvisar till att det kunde kanske funnits vid födseln.
 

hade ingen aning

Skrivet av  Hanna m Elin
om det! Har hört att vuxna haft "lätt" att få ut från den vid sjukdom, men det kanske skiljer sig för barn då? Alltid bra att veta...
 

gissar...

Skrivet av  Hanna
att det är lättare att "krångla till det" om man kan skylla på en prematur förlossning. Som vuxen så kanske man kan säga att man faktiskt varit frisk i 30 innan.
De vill väl som alla andra spara pengar *ler*...
 

Artiklar från Familjeliv