Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

gravid igen, oro över att få prematur igen...

Skrivet av J
Jag vill bara skriva av mig lite. Har en son, två år som är prematur. Född i v 29. har inte haft en helt komplikationsfri tid och då menar vi fram till ca 1 år ålder. Nu är vi så lyckliga över det lilla som växer i min mage, och om vi har tur utökar vi familjen i början av juni. Men vi tror ju snarare på början av maj...
Fick havandeskapsförgiftning föra gången och är självklart väldigt rädd för det igen. Men det känns ju ändå bättre denna gång. Hur lätt är det att koncentrera på denna graviditet och inte falla tillbaka på tankarna kring den förra? Jag vill inte jämföra och vill försöka hålla humöret uppe.
Skrev in mig på mvc idag och allt ser jätte bra ut, förutom mitt tryk som alltid är lite högre än det "normala". ja det är bara att vänta och se....
Svar på tråden: gravid igen, oro över att få prematur igen...

halloj

Skrivet av  morsatill3 Bf 050506
jag har 3 barn varav dom 2 sista är prematur i v 32-34 och väntar nu mitt 4:de barn och de är beräknat till den 6/5 men tror oxå att de kommer att komma i mars/april jag kommer att få gå på eftera ultraljud och kontroller på Spec mödra denna gången.
Dom förra ggr har jag haft streptococer i underlivet som troligtvis har orsakat dom tidiga förlossningarna ,så nu ska man kolla upp mig genom att ta prover och ev medicinering innan förlossning.
Visra proverna positivt svar kommer jag hur som helst få intravenöst penicillin under förlossningen för att bebisen ska hinna med att få medicin oxå.
 

Artiklar från Familjeliv