Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

en liten fråga till de som fått prematurbebis

Skrivet av kattis
min kompis har fått en liten pojke 7 veckor för tidigt. Nu vill jag skicka en present till dem. Vad uppskattar man när man ligger inne och skall vara där ca: 4 veckor till?
Svar på tråden: en liten fråga till de som fått prematurbebis

Vi uppskattade

Skrivet av  Therese m. killarna
små kläder. Det blev inte att man kom ut på stan.

Gustav är född 6 veckor för tidigt.
 

Vi tyckte

Skrivet av  10 v på neo med två
de skulle ha varit roligt att få små kläder och då är det st 40 som avses.
Vet inte var du bor men på Babyland och Babyprofset finns små kläder, också på Polar & Pyret och Åhlens.

Sen om du bor nära och föräldrarna bor hemma och inte på sjukhuset så var hemlagad mat en höjdare att få kan också tämka mig att om de bor på sjukhuset och kan ta dig dit och lämna hemlagadmat skulle nog var uppskattat.

Men det bästa av allt var när man fick meddelanden av kompisar, de värme så mycket.
 

Andra bebisgrejer

Skrivet av  Malin med Elsa, 040304 (född v 32+0)
Tipsen om kläder och hemlagad mat är de första jag skulle ha föreslagit också. Mer hjälp än present skulle kunna vara att kolla om de behöver inköpshjälp med något annat inför bebisens hemkomst. De har förmodligen inte hunnit skaffa allt de behöver, och nu har de ingen tid att springa på stan.
 

Kul:

Skrivet av  Trileia
Min Plutt fick ligga i värmesäng så han fick inte ha några kläder på sig.
En egen filt kanske kan vara uppskattad. Sen kläder förstås för de är ju så himla dyra så man har inte råd att köpa så mycket egna själv.. i den storleken alltså.
Ett gosedjur.

Till mamman, en massa tidningar eller någon bra bok. Besök i massor om hon orkar. CD-skivor om hon har en spelare eller freestyle. En kortlek. Tiden kan gå väääääldigt långsamt inne på prematuren.

Ha det så bra!
 

Där vi låg

Skrivet av  10 v på neo med två
så hade de kläder på när de låg på värmebädd men då utan ben, första dagarna när de kom ut från kuvösen hade de också mössa på sig.
Så olika de är.
 

Jaha! :)

Skrivet av  Trileia
Jag trodde det var samma överallt.. Hade dina något täcke på sig? Min hade ett tjockt och varmt täcke på sig hela tiden, kanske var därför de inte tyckte han behövde några kläder då?
 

Artiklar från Familjeliv