Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Orolig!!

Skrivet av Tessa
Jag är ganska orolig för min sons inskolning på dagis, inte så mycket för hur han kommer att klara det utan för hur det kommer att gå med personalen..
Så här ligger det till: Jag är inflyttad till en liten by i "urskogen", min sambo har bott här i hela sitt liv. Det är en typisk alla känner alla by! Det hela började för ett par veckor sedan.. Jag gick och väntade på att få ett definitivt besked om när min Eddie skulle få komma in på dagis, det prel. sa 1 sep. Jag lämnade in min ansökan tidigt i våras och det finns inte så många barn i byn så jag tyckte väl inte att det skulle vara ngt problem! Men.. två veckor innan påbörjad inskolning ringer dom från skolkontoret och säger att han får inte börja förrän 1 okt!! Jag går i skolan från 19 aug!!! Detta faktum berättade jag för henne men hon sa bestämt att de inte hade tid med Eddie just nu... Jag blev ju såklart superledsen, som tur är har min sambo världens gulligaste farmor och mormor som ställer upp till 110%. Men min skräck är som sagt personalen, till saken hör att min sambo gick för de här två när han var liten och det gick så illa att han var tvungen att sluta. De påstod att han var elak mot dem och slogs m.m m.m Han var då ETT ÅR GAMMAL!! Hur man kan påstå nått sånt om en ett åring?! Så ni kan ju bara tänka er hur det förmodligen kommer att bli nu när hans son ska dit!! Dom kastar redan onda blickar efter mig... Tyvärr så ligger de andra förskolorna 16 km härifrån!!! Snälla kan någon lugna mig!! Jag får snart panik!!!!
Svar på tråden: Orolig!!

OJ oj

Skrivet av  marängen
Nu när du har misstankar kan du ju hålla lite extra koll. Många vindar har blåst och saker kan ha förbättrats. Se tiden an och håll ett vakande öga. Du ska se att det ordnar sig tillslut.
 

Artiklar från Familjeliv