Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

dagisfröken från växjö här? eller

Skrivet av Linda o Kevin 040312
någon annan växjöbo här...ska skicka in pappren om dagis för min son nu...vet inte riktigt vad man ska välja...finns ju så många dagis, o så finns det dagmammor med. någon som har några o rekommendera?
Svar på tråden: dagisfröken från växjö här? eller

Tyvärr...

Skrivet av  Krisse
...är jag inte från växjö, men ska flytta dit snart så jag är nyfiken på vad du får för svar. Jag hoppas att det finns bra dagis. Är det långa köer på dagis i Växjö?
 

Jag bor utanför V-ö

Skrivet av  Anna m Tella
men kan kanske inte heller svara på vilka som är bäst. Dock vet jag att det både är ganska ojämn kvalitet och olika svårt att få plats på de olika daghemmen. Kösystemet fungerar så att man tidigast ett halvår innan man vill ha platsen får sätta sitt barn i kö.
Ring runt och fråga personalen vad de tycker om sin arbetsplats, är mitt tips! Och kolla om ni kan få besöka de olika daghemmen. Vill inte skrämmas men jag vet att det finns de förskolor som har/har haft stora problem med för höga ljudnivåer och där personalen tvingats bära hörselskydd till följd av det.
 

kanske för sent för ett svar?

Skrivet av  Ananak
jag jobbar på en förskola och jag tycker absolut att ni ska ringa runt och besökla de olika förskolorna. ni ska ha ert barn där en heldag och då måste det kännas rätt för er. sätt er o ring o boka tid för besök o sen därefter blir det lättare att välja förksola.

 

Artiklar från Familjeliv