Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur har det gått med nattsömnen vid inskolning?

Skrivet av Wondergirl
Jag har två barn som skolas in samtidigt, en flicka på snart 3 år och en pojke på snart 14 månader. Inskolningen funkar bra för 1-åringen, men nätterna är jättejobbiga. Jag ammar honom till viss del på nätterna, men sen vi började med inskolningen vill han ligga och tutta hela tiden. Han ska sova på min arm, så fort jag försöker lägga honom i sin säng blir han jätteledsen och skriker. Men sover hur gott som helst hos mig.
Men därmot sover inte jag lika gott med honom mer eller mindre på mig.

Har ni andra sett nåt samband mellan dagis start och nattsömn?
Har de blivit rejält mycket oroligare när de börjat på dagis?
Även flickan sover mycket sämre ( hon har alltid sovit dåligt)
Jag hade liksom hoppats på att de skulle börja sova bättre när de började på dagis.
Svar på tråden: Hur har det gått med nattsömnen vid inskolning?

japp,men det går över

Skrivet av  moa
både natt och dag var lillan mer mammig/pappig gnällig
men det gick över på nån vecka.
 

samma här

Skrivet av   br
När min dotter, då 20 månader, började dagis var nätterna ett elände. Hn kunde vara vaken ett par timmar och var jätteoroli. O då har hon sovit helt fantastiskt från sin första stund på jorden. Om jag minns rätt höll det i sig några veckor.

Är nog allt nytt och alla intryck som påverkar.
 

Isac

Skrivet av  Mizen med Isac 030519
har börjat sova betydligt sämre den senaste tiden. Han har nu genomfört 2 veckors inskolning. Jag vet inte om det har samband med inskolningen eller om det är något annat som spökar (t.ex. tänder, allergi). Tiden får väl utvisa, men just nu är det jobbigt med nattsömnen. (Vanligtvis sover han hela nätterna utan att vakna.)