Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

måste bara få skriva av mig lite...

Skrivet av Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
håller på att skola in Louise och det går jättebra. Hon har fått bra kontakt med personalen, det är en liten lugn avdelning (nystartad) och hon verkar trivas bra. MEN, hon somnar inte. De har försökt med vagnen inne, men hon är bara så nyfiken och sitter och tittar och ställer sig upp hela tiden, inte alls ledsen alltså bara inte sovig. Igår hade de försökt 3 gånger. Det kommer säkert ordna sig, men jag måste ju bearbeta det lite förstås... Igår hämtade jag vid 13.30 så det var ju ingen fara, hon somnade (skrikandes av ilska, övertrött förstås) i vagnen vid 2. Idag ska jag inte hämta förrän vid 14.30 så nu kommer hon vara tvungen att somna för så länge har jag svårt att se att hon ska kunna hålla sig vaken. Är bara så nervös. Bad att de skulle ringa när hon somnat så att jag vet iallafall. Känner att det är lika bra att bita i det sura äpplet från början och ta tjuren vid hornen och allt sånt där och ge det ett par dagar. Tror ni det påverkar hennes positiva känslor mot dagis och personalen att vi "tvingar" henne att sova?
Svar på tråden: måste bara få skriva av mig lite...

Tror inte det är så farligt

Skrivet av  ulrika
Hon måste ju sova och hon är ju trött (men vill bara inte sova). Kanske nån form av trots eller test eller nyfikenhet på allt runtomkring som gör att hon inte somnar. Jag tror det kommer att ordna sig om man ger det lite tid och inte ger sig.
 

Artiklar från Familjeliv