Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inskolning??

Skrivet av ulrika
Om jag har sökt dagisplats till 6 jan 2006 när börjar då inskolningen? Börjar den före eller efter 6 jan?
Svar på tråden: Inskolning??

Inskolningen

Skrivet av  Cecilia med små troll
startar det datum som du har sökt ifrån. Dvs ifall du får plats från 6/1-06 så är det den dagen du är välkommen att börja inskolningen.
 

Så var det inte för oss..

Skrivet av  Milla med Leo 12/6-03
Vi hade ansökt om dagisplats from 10/1-05.När vi fick bekräftelsen på att vi fått plats stod det 31/1-05.Vi ringde till kommunen och undrade vad de höll på med,då sa de att det är så många barn som ska inskolas( det är en nyöppnad avd) så ni kan inte börja förrän i slutet av jan!Blev naturligtvis skitförbannad.Vi hade ju räknat med att få börja den 10 så att vi har inga föräldradagar kvar:-(.Men ett par dagar senare när jag ringde till dem igen så sa de att han får börja den 10.De var ett antal som tackat nej...Men jag tycker att har man skrivit ett datum så borde man få börja iallafall senast 5-10 dagr efter det.

Men man ska tydligen skriva ett tidigare datum när man vill börja,för då har man tydligen bättre chans att få börja då man vill.Det hade de på kommunen sagt till min kompis när hon ringde dit.Men hon sa även att denna info behövde ju inte komma ut, för detta sa de tydligen inte till alla..*skumt*
Lycka till!
 

Det beror lite på

Skrivet av  Cecilia med små troll
vad det är för köregler i kommunen. men om du utgår ifrån Ulrikas fråga så var det väl ändå så att inskolningen skulle börja den dagen som ni har sökt plats till och att du alltså inte kan skola in innan dess att du har plats. Eller missuppfattade jag frågan kanske?
Det där att man blir erbjuden plats senare än man vill ha är ganska vanligt och ett "knep" är ju att söka lite för tidigt och stå ut med att få betala en extra månad. I vår kommun går det på det datum som du söker till så jag har sökt barnomsorg till barnen 1 juli fast jag inte börjat arbeta förrän i augusti ( lärare) för jag räknade med att de flesta föräldrar söker plats senare efter semestrarna och då hamnar jag först i kön sas.
Trots detta fick vi erbjudande om plats först 20 augusti för det ena barnet för att många skulle skolas in men detta gick att lösa i samarbete med personalen på förskolan.
 

Artiklar från Familjeliv