Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bekämpa socker

Skrivet av sockret är roten till allt ont
konsumtionen i hem och på förskola.
Upp till kamp mot oboy kräm, sötad yoghurt ljust bröd
och allt som innehåller osynligt socker. Bojkotta det hemma och gör er förskolepersonal medveten så att detta elände inte heller serveras på förskolorna.
Svar på tråden: Bekämpa socker

Håller med

Skrivet av  Protan
inga sockerbomber på dagis!!
 

Sockret är roten till allt ont..?

Skrivet av  A
Hallå... LITE distans kanske vore bra?
 

distans

Skrivet av  stina
till vad det var väl viss skillnad på signaturen o innehållet. Vettigt inlägg tycker jag.
 

Tycker inte jag

Skrivet av  A
Alldeles för "fanatiskt" för min smak.
 

mm jag håller med dig

Skrivet av  Anna
tycker sockerdebatten gått till överdrift faktiskt. OK för mycket socker är inte bra men ett glas oboy eller så spelar väl ingen roll...
 

Precis

Skrivet av  A
Jag tänker också på vad jag stoppar i min dotter, men någon måtta på hysterin får det vara...
 

i stort ja men

Skrivet av  e
oboj till mulle så här i vintertider tycker jag är helt ok. ungarna behöver lite varmt innanför västen.
 

Något som jag reagerar på...

Skrivet av  AnneliN
..är att det finns leksaker i dom söta flingpaketen och inte i dom nyttigare. Dom ser så trista ut. När barnen väljer blir det paketet med ex. spiderman + leksak, även om dom äter den nyttigare varjanten oxå. Förstår inte varför fabrikanterna inte kan ge en extra pusch för det nyttiga. Sött väljer barnen utan extra grej och gör dom inte det ingen skada skedd:) Bara en reflektion som inte tillhör sidan egenligen, då det inte rör dagis och deras mellis. Hoppas det är ok
 

Artiklar från Familjeliv