Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har dom blivit tokiga

Skrivet av Perfekta mamman
PÅ vårt dagis tror personalen på påskharen och jultomten.
Barnen tror helt att de existerar. I påskas blev det stor besvikelse när påslharen inte kom. Ska det nu bli likadant med jultomten? Lite lugn och ro måste man väl få.
Kan tilläggas att personalen är mkt speciell.
Svar på tråden: Nu har dom blivit tokiga

förbannad

Skrivet av  pappa till 2
jag skulle bli klart förbannad om dom sa tvärt om att dom inte fanns, varför kan inte vissa grejer få vara som dom alltid varit?
varför skall det ändras på allt?
är det bara för att en del inte klarar av att några( tror det är del större delen ) av föräldrarna vill ha vissa trditioner kvar och så.
nej låt barna ha sin fantasi och få tro på tomten tids nog så kommer dom med på att han inte finns, och jag tror nog inget barn har börjat knarka eller blivit kriminell bara för att dom kom på att tomten inte fanns.
 

så sant så,imt

Skrivet av  andromeda
.
 

Ta tomten med ro!

Skrivet av  marjie
Låt barnen upptäcka det själv hur det ligger till.Barn är klurigare än så-jag tror mina vill tro på tomten även om de vet att han inte finns utan det är vi som köper julklapparna och tomten somdelar ut dem.Barn är inte så lättlurade.F ö tycker ajg det är många som går i gång på alla cylindrarna här-lite överseende kan man väl ha även om det är ett debattforum.