Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej

Skrivet av Karolin
Jag har funderat på att logiken i att ha en sådan här sida överhuvudtaget då många hela tiden skriver att man inte kan tycka om andras barn.
Vi är några som skulle vilja ha en sida för eller emot särskola. Det vore intressantare och i det ämnet verkar ju folk få tycka.
Redax vill inte ge oss det. Samtidigt får en sån här sida vara kvar där folk mest verkar vilja att man bara tycker om de egna barnen.
Man behöver väl inte en hel sida till att skriva om de egna barnen antingen trivs hemma eller att de trivs på dagis.
Svar på tråden: Hej

Jag har inte heller

Skrivet av  Anette mamma till 4
förstått logiken med denna sida och så fort man tycker dagis är bra för ens barn så får man påhopp att det inte alls är bra utan att man lämnar bort barnen för ens egen skull.
 

Jaså det får man?

Skrivet av  J med N & M
o om man skriver att man vill ha barnen hemma så får man höra att man är lat o att man bara håller dom hemma för att slippa jobba..
 

Jag skulle gärna

Skrivet av  Anette mamma till 4
kunna vara hem mera men med vår situation så måste jag jobba för att vi ska ha tak över huvudet och mat på bordet och. Har man möjlighet att vara hemma och att barnen mår bra av det så säger jag inget om att man skulle vara lat och att man ska slippa jobba. Sedan är man ju olika som person och jag klarar inte av att gå hemma utan behöver komma hemifrån och träffa andra vuxna utan barn, men ibland känner jag att jag gärna skulle vilja gå ned i tid för att umgås med mina barn. Eftersom jag skrev som jag gjorde var att de gånger jag skrivit något så har man fått mycket negativt tillbaka att barn har det betydligt bättre att vara hemma.
 

Därför att

Skrivet av  Amelie
andra snack, dvs "förskola/dagis" och "Hemmaföräldrar" inte skall fyllas av dessa debatter. Om det finns ett snack som lider av för mycket diskussioner om för och emot särskola, så tycker i alla fall jag att det vore på sin plats med ett sådant snack också!