Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Referensbrev frågor

Skrivet av Bibbi m Juni 0307 + 3 söner
Hej!
Vi har fått äran att vara referenter till våra goda vänner som hoppas få adoptera!

Om det är någon som kan komma med tips hur man skriver skulle jag var jätteglad!
Vad är bra att ta upp?
Svar på tråden: Referensbrev frågor

Här är lite tips..

Skrivet av  mammaHA
*Vem ni är,vad ni jobbar med,hur er familj ser ut.
*Hur ni lärde känna paret i fråga,hur ofta ni umgås o vad ni gör när ni träffas.
*Hur trevliga och roliga era kompisar är att umgås med.
*Hur är paret mot era barn(om ni har barn).
*Och eran uppfattning hur väl dom skulle ta hand om ett adoptivbarn.
*Skriv kortfattat!/Lycka till!
 

Tack!

Skrivet av  Bibbi m Juni 0307 + 3 söner
Jättebra!
 

Vad tror du?

Skrivet av  Bibbi m Juni 0307 + 3 söner
Har jag missat nåt?

Vi heter -------- och ------ -----, är 33 resp. 34 år gamla. Vi har 4 barn, --- 8 år, ----- 6 år, ---- 4 år och ---- 1 år.
-------- jobbar som fritidspedagog och ------- är fn pappaledig, annars jobbar han på ------- dataavdelning.

Vi lärde känna --- genom en kompis, för 9 år sedan och --- lärde vi känna genom ---, för ca 4 år sedan. --- och --- är också gudföräldrar till vårt yngsta barn, ----.

Vi ser dem som goda vänner som vi träffar regelbundet, minst en gång i månaden. Våra barn är också väldigt förtjusta i --- och ---, vår äldsta son sover gärna över hos dem. De brukar följa med oss på familjeaktiviteter, som tex Skansen, eller så umgås vi hemma hos varann, äter gott (särskilt när --- lagat maten) och har trevligt! I år firade vi även semester tillsammans på -------.

--- och --- är väldigt barnkära, har alltid ork, lust och tid för bus och mys med alla våra barn.
--- är ansvarsfull, duktig och pedagogisk.
--- har ett enormt tålamod och intresse för barn.
Båda har de alltid en öppen famn och mycket kärlek.
De bor vackert ute på landet, i ett hus med plats för barn. I vår gemensamma kompiskrets finns gott om lekkamrater till barnen och en längtan efter fler.
Vi ser verkligen framemot dagen när --- och --- också får bli föräldrar!

Vi är helt övertygade om att --- och --- kommer att bli ypperliga adoptivföräldrar och att de barn som får komma till dem kan skatta sig lyckliga!

 

Utmärkt!

Skrivet av  mammaHA
Det där kan du med gott samvete skicka vidare.Lycka till önskar jag era kompisar.Det är en otroligt rolig och spännande händelse som väntar dom-och er ochså!
 

Personligen...

Skrivet av  Majoslava
skulle jag då ta bort andra delen i sista meningen, att barn kan skatta sig lyckliga.

Det är sällan man tänker i sådana banor när man föder barn, varför när man skall adoptera?
 

Artiklar från Familjeliv