Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej behöver råd

Skrivet av älskar
Jag är en mamma som har en underbar dotter.
Hon är snart 3 år gammal.
Hennes biologiska far misshandlade mej dagligen,under min gravitet och inför henne.Hon var ständigt rädd för honom och för sitt hem.Han sprakade och slog mej,hotade både mej o vår dotter...han hotade att döda henne jämt,hugga av hennes fingrar,strypa henne,han kastade ut oss natte tid flertal gånger mitt i vintern,när hon var nyfödd och i nattkläder.

Han var helvetet,och jag trodde alltid vi skulle dö.Jag gjorde allt för att skydda henne från sin far.
Jag tog mej ur detta helvetet när vår dotter var 1 år,med hjälp av kvinnojouren,mina vänner och min nuvarande sambo som är helt underbar.

De hjälpte alla att jag o dottern skulle få sova om nätterna utan mardrömmar,uttan oro.Nu lever hon ett normalt liv och ser min sambo som sin far och han har helt tagit på sej papparollen och han gör allt för oss.

Mitt ex får inte ha kontakt med vår dotter,de har inte träffats på 2 år,vi lever under skyddad identitet och han kommer snart att dömmas för grov misshandel på mindreårg (på mej,för jag var omyndig),
för grov kvinnoföränkning och olaga hot under många tillfällen.Han ska sitta inne i 2 år.

Han får endast träffa dottern,som inte längre känner han,med närvaro med en kontaktperson.

Hur som hellst så har han inga rättighter nästan,han får inte träffa henne eller ens veta var vi bor för myndigheterna mm...
Min stora fråga är,om jag dör,vad händer med min dotter?
Kan min sambo adoptera henne nu,och hur går det till?
Måste mitt ex godkänna det,när jag har ensam vårdnad och allt?

Tacksam för svar.Jag har många vänner men INGEN släkt som jag kan ge vårdnaden till om nåt händer mej..
Svar på tråden: Hej behöver råd

tag kontakt

Skrivet av  mamman
med individ- och familjeomsorgen i den kommun där du bor nu. För adoption krävs att ni är gifta.
 

Gift Er!

Skrivet av  Inga Visor
Men det är ändå svårt att genomföra en adoption mot den andra förälderns vilja, kriminell eller ej. Fast han kanske ger sitt samtycke?
Ta kontakt med familjerätten i den kommun där Ni bor, de kan ge mer info.
 

Oj,vad jobbigt..

Skrivet av  mammaHA
..du har haft det.Jag har samma råd som dom andra,gift er och försök få din fd.att gå med på adoption.Många,många kramar och lycka till i fortsättningen!
 

Artiklar från Familjeliv