Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Utomlandsvistelse

Skrivet av Em
Det är ingen som tänker på risken med att inte vaccinera om man tar med sig sina barn utomlands? Dessa barnsjukdomar finns ju trots allt i andra länder?
Svar på tråden: Utomlandsvistelse

??

Skrivet av  nissen
Självklart tänker man på det. Men i vårat fall har vi inte beslutat när vi ska vaccinera. Vet dock att vi kommer att avvakta med MPR, vår lillplutt har redan fått två, de två första.

Kan ju bara tala för mig, vi väljer att avstå att släpa iväg vår lillaplutt så tidigt i livet. Han har ingen glädje av det. Världen måste vara liten innan den blir stor. Badstranden i staden räcker utmärkt. Att vänta ngt år spelar oss ingen som helst roll, när han blir äldre har han mer glädje av det oxå.
 

Varför tror du det?

Skrivet av  ::Tina & Vincent ::
Det är ju inte så att man väljer att inte vaccinera sina barn för att jävlas, det är ju en övertygelse man har att det inte alltid är bra eller som i mitt fall så tycker jag inte att man behöver ge tex MPR och Polio i så tidig ålder som man gör. Om man vet att en utlandsresa nalkas till ett sådant land där dessa sjukdomar är vanliga så får man ju planera in vaccinationer i tid.
 

Inför utlandvistelse

Skrivet av  Linda S
kan det alltid vara klokt att se över familjens vaccinationer.
Det är lite så vi resonerat kring TBC vaccinationer. Vi åker regelbundet till ett fd. öststatsland.
 

Artiklar från Familjeliv