Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

orolig

Skrivet av Pillan mamma till 4:a gullungar
jag tar upp diskussioner nedan. Om oro för vaccinet. Jag tycker det är larv att inte vara orolig för sjukdomen men att oroa sig för vaccinet. Jag kan verkligen inte få in i mitt huvud hur ni tänker!! Sen finns många barn som inte kan vaccineras. Dessa barn måste isoleras för att vissa avstår från att vaccinera sina barn. Under min dotters första behandlings tid kunde vi inte ta med henne till affären pga av att risken var för stor att hon skulle träffa på någon som kunde smitta henne med mässling till exempel. Det finns fler sjukdomar än cancer som gör människor infektionkänsliga. Förstå vår oro!!!! Men det är det ingen som gör. Utan alla ni som inte vaccinerar eller skjuter upp den. Tycker vi ska tänka på att ni minsan inte vill spruta in något ni tror är livsfarligt i era barn. Om det vore livsfarligt skulle jag förstå, men eftersom det inte är det och vaccin dessutom är ett skydd om livsfarliga sjukdomar så kan jag inte förstå. Jag har varit med på denna debatt sida länge och har ännu inte fått en enda bra och vetenskaplig länk till en sida som får mig att förstå er oro. Så länge ingen kan ge mig en enda bra länk till någon sida som visar upp att ni faktiskt har något att oroa er för så tycker jag att det är larv. Kom med någon fakta inte någon gamla konsperationsteori och skrämselpropaganda så ska jag sen sluta kalla er oro för larv. Verklig oro vet jag vad det är så det behöver ni inte tro att jag inte fått min del av kakan här i livet.
Svar på tråden: orolig
Inga svar finns