Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vet inte vem som är pappa till mitt barn.

Skrivet av Anonym pga ämnet
Finns det någon människa som har bäddat som jag. Har så dåligt samvete. Min dotter är i nedre delen av skolåldern och det här är hennes livs sorg. Att hon inte vet vem hennes riktiga pappa är. Jag har en underbar man sedan ett par år tillbaka och han har adopterat henne. Jag har en dotter med honom och han är så rättvis han kan (den minsta är bara några månader så dom har ju olika behov) och gör det verkligen bra men hon känner ändå sig udda. Jag försöker också på olika vis att prata och förklara men jag tycker att det är svårt. Träffade hennes pappa på krogen och sen sågs vi aldrig igen. Abort var inget jag ville göra. Det kändes som att det var meningen att hon skulle födas och det har jag aldrig ångrat. Finns det någon som är i liknande situation som mig?
Svar på tråden: Vet inte vem som är pappa till mitt barn.

Vet inte

Skrivet av  Fumlan
men jag tror att det skulle kunna hända vem som helst. Det var min spontana reaktion. Min tanke är om du någon gång försökt ta reda på vem pappan kan vara.
 

Det har jag gjort.

Skrivet av  Anonym pga ämnet
tack för ditt svar.
 

Och du har ingen som helst ..

Skrivet av  flerbarnsmamma
misstanke eller så,om vem det skulle kunna vara?
Kommer du ihåg hur han såg ut,såg inte dina kompisar mannen? Om du hade några kompisar med dig alltså.

Fy vad svårt,jag hoppas det löser sig en dag.Det är säkert väldigt viktigt att ditt barn får veta en dag.
 

min släkting

Skrivet av  kusinen som vet
har varit där du är dvs en man som försvann..
Hon har berättat som det var för sin son , men med eftertryck på passionen -jag har aldrig träffat en så fin man , det var som om en blixt osv , Hon har lagt viktigen vid att han blev till av kärlek o passion , något positivt Att hans pappa inte kan vet att han har en son, Ingen skugga över fader för pojkens skull
För tankarna kommer men om du gör det till något bra , så tror jag du kommer att få det lättare att möta ditt barns frågor som vuxen ,
Dels med tanke på att hon nu har en kärleksfull pappa och det är det som räknas.
 

Artiklar från Familjeliv