Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När någon väljer bort livet självt

Skrivet av Dottern
Vad gör man då som anhörig? Hur står man ut med tanken på hur de mådde strax innan det skedde? Jag har så himla många frågor, men så få svar.
Svar på tråden: När någon väljer bort livet självt

Många tankar

Skrivet av  Irra
Många tankar blir det.
Min son miste sin far på det viset förra sommaren, då var han 6 år. Det känns så grymt att behöva förlora en förälder på det viset. I bland är jag arg på honom, men för det mesta så lider jag med honom. Jag tänker ofta på vad hans sista tankar handlade om. Jag är övertygad om att de handlade om sonen, för det var hans skatt här i livet.
Men inte ens han kunde hålla honom kvar, det måste ha funnits ett enormt tomrum i hans själ som ingen kunde fylla. En hopplöshet som omslöt honom.
Frågor som jag har är varför just då, hade han inte varit där han var så kanske det inte hade hänt.
Det är ju inte lönt att fundera, för man får inga svar, men det går inte att låta bli.

Min son frågar lite ibland, men han är fortfarande så liten, hans frågor kommer nog senare. Det jobbigaste är att jag inte har några svar att ge honom.

Jag lider med dig, och jag lider med min son, och alla andra som råkar ut för detta tragiska öde.

Kramar från Irra
 

Precis de där tankarna

Skrivet av  • Lina •
Precis de där tankarna som fyllde hans sista minutrar, eller timmar,... Det är DE tankarna som plågar mig så, att han inte valde att dela dem med någon.

Jag känner inte skuld, men jag känner mig sviken att jag inte fick dela hans plåga. Tillsammans med alla som älskade honom hade han kunnat fixa det,... tror jag. Men alla OM är onödiga, de fyller ingen funktion för vi har nått point of no return.
 

kanske ett tips för dina frågor?

Skrivet av  engeltina
SPES (suicid prevention efterlevande stöd är en förening och på hemsidan finna en gästbok. Tips är att leta dig dit och ställa frågorna där.
Stor kram!
 

Tack så mycket!

Skrivet av  • Lina •
Begravningen har varit och tomheten är ett faktum. Skall ta mig till hemsidan som Du pratar om. Tack igen!
 

Artiklar från Familjeliv