Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åhhh...

Skrivet av Ulrika med 4 kidz
jag blir så trött på alla människor runt omkring mig just nu som bara pratar om julen o pysslar o fixar o diksuterar julklappar o...ja ni fattar säkert.
För mig e julen en av de svåra stunder jag genomgår varje år. Båda mina föräldrar e döda sedan 7 o 4 år tillbaka o jag verkligen FÖRSÖKER ta mig igenom julen med ett leende mest för mina barns skull för jag vill ju så klart att dom ska få känna o uppleva allt det där som hör till julen.
Men vänner o släkt VET om att jag tycker julen e jobbig, jag har berättat vid olika tillfälle att jag tycker det TROTS det så snackar dom en massa om allt hela tiden. tycker bara att dom kunde visa lite mer hänsyn men så e det väl, dom som inte mist kan inte förstå....

Ville bara skriva av mig till er som säkert mer än väl fattar va jag pratar om*ler*
Svar på tråden: Åhhh...

Jo, jag förstår precis vad du menar!

Skrivet av  Kicki
Min pappa dog för drygt 7 år sedan och min mamma för snart 4 år sedan, så jag vet mer än väl vad du menar... Vi är i nästan precis samma sits. Jag försöker fixa med julen så gott det går, men ibland så kommer den otroliga saknaden!

Vi får tänka på varandra!

Kram
 

ja det är vi...

Skrivet av  Ulrika med 4 kidz
i samma sits typ*ler*

Jag försöker fixa o dona o i dag blev jag klar med de sista klapparna.
Tänker på dig=)
*kram*
 

Höga krav på omgivningen?

Skrivet av  Birgitta, since 1997
Jag har mist min mamma i år, ska alltså fira min första jul utan henne. Visst är det vemodigt och sorgligt, hon kommer verkligen att saknas vid julbordet. Men inte förväntar jag mig att mina vänner och övriga släktingar ska lägga band på sina julförväntningar för det. Livet runt omkring går vidare, så är det bara.

Förr eller senare mister alla någon och skulle vi för all framtid ta hänsyn till allas speciella minnesdagar och extra sorgliga tillfällen så blev det inte mycket glädje i livet, för någon.

Tillåt dig själv att glädjas åt det som är fint och roligt. Det gör inte sorgen och saknaden mindre eller minnena av de som är borta mindre värda, men jag tror inte att dina föräldrar skulle velat att du mår dåligt av julen och andra högtider för all framtid! De vill säkert att du ska kunna glädja dig åt allt du har, trots att de är borta.

Kram till dig!
 

du har rätt i det...

Skrivet av  Ulrika med 4 kidz
du skriver....
Tack för tänkvärda ord!
Att andra ska få glädjas vill jag mer än gärna , det jag var lite lack på när jag skrev var att dom kanske INTE måsta diskutera allt med just mig?! Det var lite väl mycket just då...
Jag menar dom kan väl göra det med sin fru/make etc....


Jag hoppas du får en fridfull o fin jul...
*kram*
 

samma här

Skrivet av  jiia med antonia 020820
Jag känner samma sak. Folk springer omkring som galna höns på stan och stressar. Inte jag i år. Jag tänker på mamma som gick bort för snart 5 år sedan.
Hon var hemma sista gången på jul 1999. På natten blev hon så dålig och dan efter jul förlorade hon medvetandet. Det kom tillbaka lite då och då och den 8 jan dog hon 2000. Jag var 19 år då. Nu när jag är 24 går det inte en dag utan att jag tänker på henne och så här innan jul kommer allt tillbaka. Alla känslor. Folk springer runt som hönor och tänker bara på att köpa julklappar. Kan inte folk bara stanna upp och tänka varför man firar jul. För att umgås med nära och kära. Tänk vad underbart det skulle vara att få en kram av mamma.

Jag gråter nu varje natt nästan och ju närmare julafton kommer destå ledsnare blir jag!
 

Ja tänk...

Skrivet av  Ulrika med 4 kidz
om man fått en kram av sin mamma(el pappa) bättre julklapp kunde jag inte fått...


Massor med kramar o tankar till dig....
Jag hoppas du som jag får en någorlunda fridfull jul!