Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mår skit :-(

Skrivet av Nanna m Jonna 9908 o Tilda 0201
Får man skriva så? Jo, det får man väl här inne, ni förstår väl? :-)
Såg mamma för sista gången julen/nyår 2000, sen åkte mamma och pappåa hem igen till Tyskland där de bodde. Och 24/2 ringde pappa o sa att hon var död. Sista gången jag såg henne i liv, trots att jag pratade med henne många gånger under tiden efter jul.

Men det tar emot att fira jul, mer i år än de andra åren av nån anledning? Känner mig nere, gråtfärdig mm
Har inte bakat pepparkakor, inte gjort nåt eg inför julen mer än pyntat lite och det mest för barnens skull. Inte ska de behöva lida, julen är ju speciell för barn, det kommer jag ju ihåg från när jag var barn. Och det känns taskigt att ta det ifrån dom bara för att jag mår dåligt. Så vi försöker gör adte bästa av det ändå.

Men NÄR ska detta gå förbi? Äter antidepressivt sen ett år tillbaka, men istället för att det blir bättre och jag kan börja trappa ner det så fick jag höja dosen i höstas :-((
Vill inte, vill må bra, vill vara en glad mamma :-((

Men hur gör man? Säkert inte bara mammas död som tär, men ändå är det nog en stor bit.

Tack för att du orkade läsa hit, ibland är det skönt att få skriva av sig
Svar på tråden: Mår skit :-(

Åh vad jobbigt Nanna!

Skrivet av  Kicki
Men det är helt naturligt att du mår så här vid jul! Jag gör det, Ulrika och Jiia nedan gör det, och många många fler! Julen är en familjehögtid, och då påminns man om den familj som inte finns närvarande, och speciellt om det är relativt unga föräldrar som gått bort (eller riktigt unga människor och barn), och som rimligtvis BORDE ha fått vara med denna jul och glädjas åt sina barnbarn m.m.

Jag julfixar och grejar och köper för mycket julklappar till barnen, men jag gör det inte med samma känsla som förr. Jag gör det för att barnen ska få ha det bra. Och jag är skitdålig på julmat, så det får bli färdigköpta saker (förutom pepparkakor och saffransbullar som jag av ett mirakel orkat göra).

Men man kan inte tvinga sig att vara glad. Man får försöka göra så gott man kan, och helt plötsligt kanske man dras med av barnens glädje. Jag hoppas på det, för jag har ingen julkänsla just nu.

Många kramar till dig och GOD JUL!
 

vi är i sama sits.

Skrivet av  jiia med antonia 020820
Jag hatar julen. Julen 1999 var sista gången mamma fick komma hem från sjukhuset och tillbringa med oss. Hon sa till min pappa "det kommer inte sluta lyckligt, ta hand om mina älskade barn. Jag litar på dig"

Jag kan inte glömma den julen. Vi hade inte tid att köpa julklappar. Vi köpte dock en varm jacka till mamma samt en halsduk. Hon han använda dem en gång.
Julenm var iannat fall underbar. Vi satt och kramades massor. åt god mat och bara myste. Det är så en jul ska vara. På natten blev min mor så sjuk..hon försämrades hastigt.

Hon dog 8 jan 2000 efter 2 månaders sjukdom.

Just nu känner jag att jag inte har ork med något. Det finns ingen mening i något. Jag har köpt några saker till min dotter och lagat den mat som är viktigast på julbordet. Sen så vill jag bara sitta och krama min dotter hela julen. Se till att hon får det underbart med sin mamma....

Man vet aldrig vad som kan hända men det är aldrig värt att stressa
 

tänker på dig

Skrivet av  jiia med antonia 020820
vi kan ju alla tänka på varandra
 

Artiklar från Familjeliv