Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

24-timmars EKG...?

Skrivet av Mikis med Casper 020905
På onsdag i nästa vecka skall vi upp till hjärtmottagningen och koppla på 24-timmars EKG på Casper. Är det någon här som vet hur det går till? Jag vet på ett ungefär hur det går till när man gör det på en vuxen person... men Casper har ju nyss fyllt 1 år. Jag undrar hur man får alla grejerna till att sitta fast i 24 timmar...?
Svar på tråden: 24-timmars EKG...?

När vi gjorde det...

Skrivet av  Trillian m Casper02 och Saga99
...på vår Casper var han under en månad så han ryckte inte så kontrollerat i grejerna... men jag antar att de bara klistrar på och hoppas på det bästa?
 

Karolina

Skrivet av  Kerstin med Karolina
har gjort det flera gånger men hon har varit lite äldre då vad jag minns. Någon gång som bebis. Jo jag tror också att de klistrar och hoppas på det bästa. Sätt en åtsmitande tröja över kanske och hoppas att bandspelaren i sin väska får vara ifred...

Lycka till!
 

vi gjorde det i somras.

Skrivet av  marita och Teodor
dom teipade på det. Det jobbiga var allt som skulle skrivas. När han åt sov skrek osv. Vi bodde i husvagn då. Tänkte att nu lossnar det väl när han ligger trångt och knölar han ligger ju sällan still, men det höll. Lycka till i allafall.
 

Sebastian...

Skrivet av  Lena & Sebastian
Brukar göra det.
Då sätter dom fast elektroderna,sedan har han fått som en liten nättröja på sig,så att sladdarna lättare sitter på plats. Det har funkat bra,förutom att Sebastian inte tål den där gelen o klistret som sitter mot huden. Den fräter sönder huden på honom o han får sår.
Nu sen han börjat gå,har han fått ha en liten ryggsäck som bandspelaren varit i. Han har varit jättestolt över att bära den.

Det knicksiga tycker jag har varit när han ska sova,men jag har lagt den lite under madrassen o hoppats på att han inte ska röra på sig så mycket.

Sen är det till att föra dagbok över allt han gör.

Lycka till på onsdag!

Kram Lena
 

Nicolay,,,,

Skrivet av  Anitha
Nicolay gjorde detta för ca 6 mån sedan..han hade dosan i en liten ryggsäck ...det funkade bra, men han var MKT lugn denna dag
Idag ska vi till Gbg för att få svar på mätningen.
 

Men...

Skrivet av  Mikis med Casper 020905
... menar du att ni gjorde 24-timmars EKG för 6 månader sedan och får svar på den mätningen först nu??? Jag trodde att man fick svar på detta efter några veckor...?

Tack till er som svarade!
 

Nicolay...

Skrivet av  Anitha
anses inte längre som ett "brådskande fall"..*ler*
de gjorde det i samband med halvårskontrollen av hans pacer..