Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*Busungen Natalie*

Skrivet av Mia å Natalie01
Som mamma till hjärtbarn e väl en stor fasa att barnen ska komma åt medecinen av något slag..

Detta händer oss för en vecka sedan!
NAtalie satt å kollade på tv å åt rusin så jag passade på att kolla medecin skåpet.
Skulle städa ur lite å kolla va som behövde köpas hem!

Natalie kommer in å vill ha mer russin..jag vänder mmig om å då passa hon på att ta Impugan burken..(jag tro det iallfall...att det va då hon gjorde det)

För bara en stund senare kommer hon igen å säger...

-Medecin med det samma va gott!

Då ha bustrollet fått i sig halva flaskan...

Vilken panik jag fick..
Efter många samtal med Barnakuten SOS å giftinfot så fick vi åka te sjukan med henne!

Så där fick hon medecinskt kol å dropp

Allt gick bra förutom att hon hade lite lögt blodtryck på natten...
54/23 jätte lågt allså...

Men de sa dom va pga av medecinen

Ja allt gick ju bra så vi fick åka hem på lördags kvällern!

Nu e hon förkyld å igår natt hade hon HÖG feber å skakade å nästan huperventilerade.
Men sen hade hon igen feber på morgonen...
Å ha inte det nu heller..*skönt*

Men nu ska jag ringa barnakuten igen!
Hon har haft dålig färg på läpparna under förmiddagen här.. *suck*

Hoppas att allt e bra med er annars!

Kram kram
Svar på tråden: *Busungen Natalie*

vi har några gånger....

Skrivet av  marita och prins Teodor
av misstag gett Teodor dubbel dos av medicin. Både jag och pappa visste inte att den andra gett. Gud va nervös man var då. Vad ska du då ha varit med halv flaska. Men dubbel dos har inte varit någon fara har dom sagt. Så nu brukar vi alltid säga till den andra nu har jag gett han medicinen.
Med oss är det just nu bra drog Teodor sond nyss.
Kram
 

HIHI

Skrivet av  Mia å Natalie01
Ja sånnt kan ju ända ibland..*L*

Va skönt att slippa sonden nu då..
Hoppas att det går bra!
Kram kram
 

Oops, vilken kreativ dotter du har!

Skrivet av  Nina & Noah
Vilken tur att det gick bra med Natalie! Jag skulle också ha fått panik! Noah har varit sjuk väldigt ofta sedan han började dagis i höstas :-( Han blir så besviken när brorsorna går iväg till skolan utan honom (dagiset är bredvid skolan).

Kram
 

Jodå, vi mee

Skrivet av  g
Fast här var det frisk lillebror ca.1.2 år som klättrade upp på bordet och satte i sig tabletter från broderns medecinask, som alltid måste ligga framme. Lillebror blev alldeles slak i kroppen och hjärtklappning. Vi fick också åka in till doktorn och vad jag mins så piggnade han till rätt fort. men otäkt var det.