Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

feber...

Skrivet av Sussie och Svante
Hej!

Jaha, det här känns ju jättekul. Igår när jag gick till R McDonald och äta så kändes det så skönt att allt hade gått så bra. Dränet borta, ett kanske från doktorerna att åka hem imorgon.

Men, underbart är kort! När jag kom tillbaka stod de och tog prover på Svante som fått feber. Han svarade bra på alvedon och brufen, så de ansåg det inte akut. Men ingen hemfärd. Vilken känns rätt så skönt nu när det har strulat så mycket. Eftersom han fått svälta idag igen (pga medicinen han fick när de drog dränet) har han inte fått i sig tillräckligt med vätska, så det blev dropp inatt.

Hans CPR innan drän låg på 77, "ska" tydligen ligga på 5. Tydligen så hade inget hänt igår kväll och nu tog vi ett nytt precis innan vi fick permis.

En dag i taget...

Kram från Sussie och Svante
Svar på tråden: feber...

Hej!

Skrivet av  Annelie m hjärtegullet Ella 12/5
Fick tillbaka alla känslor när jag läste ditt inlägg.
Vår dotter opererades som nyfödd tre gånger, maj i år.
Hon har en shunt och en biologisk klaff i aorta.
Det jag kan komma ihåg var att allt funkade så bra känslomässigt när allt gick som läkarna sagt att det troligvis skulle. Men en dag när vi kom upp till barniva så blev vi utkörda ganska bryskt för hon hade vatten i lungorna och drän skulle sättas omgående. Då rasade världen, vi satt i bilen på parkeringen och bara stirrade och grät i säkert ett par timmar.

Det jag lärde mig då är att man redan är så spänd att man har svårt att hantera bakslagen. Dock är de ju rutin för alla duktiga läkare därnere och Ella blev snabbt bättre.

Lite svammel från mig. Vi ska ner med Ella i oktober för koll.

Håller tummarna för er!