Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi fick en liten Linnéa!

Skrivet av gunilla
Vet inte hur många som minns oss här, vi skriver så sällan, men läser alltid och tänker på alla små hjärtebarn som kämpar på.

Vår lille Arvid, som gick bort för två och ett halvt år sen (HLHS) har blivit storebror igen.

Linnéa föddes tisdag natt förra veckan, 3700 g och 49 lång.

Tyvärr hittade de 4 fel på hjärtat, dels ductus och foramen ovale som inte ville stänga sig helt, vilket de hoppas ska ske spontant inom den närmsta tiden, samt 2 små vsd. Det var väl kanske inte världs ände, det är ju inte jätteallvarliga fel, men inte känns det riktigt bra kan jag ju säga.

Vi föll verkligen ner i en grop där på BB och allt som hände när Arvid föddes så sjuk kom upp igen.

Återbesök för nytt hjärtul ska bli inom två månader, och då hoppas vi att fostergångarna slutits, och sen blir det löpande kontroller. De tror att det ska kunna växa igen av sig självt till hon blir ca 2 år, så det håller vi tummarna för.

*hoppas hoppas hoppas*

Svar på tråden: Vi fick en liten Linnéa!

Grattis grattis grattis!

Skrivet av  Pia & Mimi
Välkommen lilla Linnéa!
O, vad jobbigt det måste ha känts när de hittade felen på hjärtat, men som du säger, det är ju inte världens största fel, och det kan ju rätta till sig av sig själv. Håller tummar och tår!

Pia & Mimi
 

Tack Pia!

Skrivet av  gunilla
Tack för de orden, vi hoppas ju såklart att det ska växa bort. Idag var vi på BVC och kollade vikt och sånt, och de hade fått brev från barnhjärtläkaren om detta så de håller också koll, så får vi se hur det verkar på kontrollen om två månader.

 

Grattis till lilltjejen!

Skrivet av  Jennie & Alva
Hoppas att detta besked inte ska grusa den fina spädistiden så mycket. Förstår att det måste vara fruktansvärt svårt att inte dra paralleller mellan Linnéa och Arvid även fast Arvids diagnos var mycket svårare.

Än en gång, stort grattis och hoppas att ni kan njuta av Arvids lillasyster.

Önskar er all lycka i framtiden!

Kramar från Jennie & Alva
 

Tack Jennie

Skrivet av  gunilla
Gulligt av dig att skriva så.

Visst är det svårt att inte dra paralleller, men samtidigt har jag lite svårt att placera detta med Linnéas hjärta just nu.

Vet inte om jag ska se henne som hjärtfrisk eller med hjärtfel än. Vissa stunder känns det jobbigt att veta att nåt fel finns där, och vissa stunder känns det som att ett vsd är ju "bara" ett litet "fjutt". Hon har ju alla delar i hjärtat, liksom, och det är mer än man kunde säga om storebror. Men visst oroar det, helt klart.

Oj blev kanske lite snurrigt, men du förstår nog hoppas jag.
Tack iaf för svaret och jag tänker på er med.
Kram
 

Grattis

Skrivet av  eva-lena.89.95.97/98.simon30/10-01
ohh va roligt o se att ni fått en liten tjeja,,,våran lilla kille har 2hål kvar men inte så stora så dom hoppas dom sluter sig,,han blir ju 3år i oct,,,,kramkram
 

Hej Eva-Lena

Skrivet av  gunilla
Nu var det länge sen jag såg till dig. Har tänkt på er och undrat hur ni har det. Hoppas allt är bra.

Vi vet ju inte så mycket än, bara att två hål finns där och att de är ganska små och att läkaren hoppas de ska växa igen av sig själv. Det andra tar jag för givet ska rätta till sig av sig själv. *hoppas* Man får väl ha is i magen och se vad de säger vid nästa koll, så man inte stressar upp sig för mycket.

Vi håller tummarna att Simons hål växer igen av sig själv också.

Kram på er!
 

Artiklar från Familjeliv