Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det har gått bra med Isaac!

Skrivet av Linn och Isaac 030114.
Han blev plötsligt feberfri igår (är helt chockad), han brukar ha feber i flera dagar än två...
Han fick mjukstarta hos dagmamman idag (kort dag), och imorgon likaså. Är oerhört lättad nu, vad gäller febern och blodsockret.

Däremot är jag orolig när det gäller hans hjärta. Jag tycker nog att han svettas mer än vanligt och blir lättare andfådd. Inte lika aktiv och sämre på att äta (tog inte en enda tugga till middag) men jag fick i honom 150 ml välling innan han somnade. Samtidigt så känns som jag inbillar mig eftersom det bara har gått 4 dagar utan medicin, skulle det märkas så fort?

Usch, orkar inte med denna ovisshet. Den kommer att ta kål på mig...

Tunga kramar Linn.
Svar på tråden: Det har gått bra med Isaac!

Hej Linn!

Skrivet av  Pia & mimi
Jag lider verkligen med dig. All ovisshet. Skönt att Isaak repade sig från febern dock.
Jag vet inte vad det var för medicin han åt, men slutade ni med allt på en gång, eller trappar ni ner? om du tycker att han svettas mer, så tycker jag att du skall ringa och kolla, för det är ju ett tecken på att hjärtat får jobba för hårt.
 

Hej Pia!

Skrivet av  Linn och Isaac 030114.
Ja, vi trappade ner medicinen under 2 veckor sen slutade han helt. Han åt en betablockerare som skulle få hjärtmuskeln att slå lugnare, färre och starkare slag. Och det här med svettandet är så svårt, han svettades mycket även när han åt medicin så samtidigt är det svårt att avgöra.

Jag avvaktar under helgen så får vi se hur han mår...

Kram Linn.
 

Hej Linn!

Skrivet av  Helena med Victor
Vad skönt att höra att det gick bra.
Förstår att du oroar dej för hjärtat. Jag har oxså funderat på hur jag skall klara av den dan victor får ev ta bort mediciner. Man vill vara glad, men samtidigt är man rädd för att hjärtat inte klara att arbeta utan mediciner. Vänta & se över helgen, så ringer du & pratar med dom. Kanske ni kan få komma in på en koll, bara så att du kan känna dej lugn. Så brukar vi få göra.
Helena
 

Artiklar från Familjeliv