Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En trivial fråga....

Skrivet av lillaEgo
angående Hjärtebarnsbakelsen.
Är de olika från år till år eller får bageriet göra en bakelse "hur som helst" och kladda på hjärtebarnsmärket?

När jag skulle köpa våra åtta bakelser i år så visade det sig att det var en liten rundel sockerkaka, en klick vaniljkräm, lite jordgubbssylt och ett halvt ton rosa grädde. Verkligen superäckligt, menlöst och SNÅLT.

Jag blir lite ledsen att se en bakelse bakad med så lite "kärlek". Vem vill köpa denna bakelse? Antagligen bara vi som ser syftet bakom.
Svar på tråden: En trivial fråga....

Det har varit lite olika

Skrivet av  Pia & Mimi
Från början var det en avancerad sak med olika sorters mousse, och då backade många konditorier för det var för komplicerat. Jag känner igen den där rosa saken, har sett den några gånger. jag tror att det var sådana vi köpta förra gången. Det var som en mandelbotten, med sylt och grädde, fast de kallade det apelsinmousse. Men den var rätt god, om man tycker om grädde....
Men en del gör en rosa prinsessbakelse, antingen en klassisk en, eller som en "rak" tårtbit, så som den var i tidningen.
Tala gärna om för kansliet om du inte var nöjd, så kanske de kan ge konditoriet i fråga lite instruktioner om vad som gäller. Som du säger, det skall ju inte vara vad som helst med ett hjärtebarnsmärke på.
 

Okey!

Skrivet av  lillaEgo
Tack för svaret!
De där med apelsin minns jag från något år så jag gissar att en del bagerier följer en "lista" medan andra gör lite som de tycker, för sakens skull.

Dessa var som sagt inte inbjudande (som en rulltårta utan rulle, typ)och de lär knappast ha haft några kunder som köpte dem för att de verkade goda iallafall.
:)
 

Artiklar från Familjeliv