Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dubbel-försäkrad

Skrivet av Mia+3
Hej alla hjärtebarnsföräldrar!!!

Jag har en son med medfött hjärtfel och har honom försäkrad hos ace europe SAMT en olycksfallsförsäkring hos TryggHansa (en mindre det lilla han FICK...)
Barn nr 2 är ju medförsäkrad i ace men även hon är försäkrad hos TryggHansa men FULLT ut mot honom.
Nu har barn nr 3 anlänt och blir ju även han medförsäkrad hos ace (vad tjatig jag blir...)
Men jag vill ha honom med fullförsäkrad hos TryggHansa också som barn nr 2 eftersom det handlar om så mkt mer ersättning OM något händer.
Synd om det blir minskad ersättning då man betalar så pass mkt för dubbla försäkringar!
Det känns som ace är en "B" försäkring men ack så underbar ändå att de tar våra hjärtebarn under sina vingar!!!

Nu till min undran: OM något händer får man verkligen ut ersättning i samma skala från respektive försökringsbolag om de ser att man även är försäkrad i ett annat bolag också???
Det var sambon som började fundra i detta.
Jag kan ju ringa dem men ni vet....mkt går att snacka bort och runtikring så de får behålla sina kunder...
Men OM är framme som sagt hur ställer de sig då??
Någon som vet??

Ha det så bra allihop!
Kram
Svar på tråden: Dubbel-försäkrad

Japp...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..eftersom ace inte är ett svenskt försäkringsbolag, så kan det gå....
 

Tack

Skrivet av  Mia+3
Tack för ditt svar!
Då skall det inte vara några problem alltså.
Ha det bra!

Ps: tack för ciggen och torrvarorna-02.......
 

NU spinner det i maskineriet....

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..månne vi bott på RMD tillsammans 02, vilket e troligt???
 

Hehehe...visst har vi det

Skrivet av  Mia+3
Köket mittemot varandra då ni var där första gången med lille Zacki alldeles nyfödd...
Vi var där för andra gången med vår son (då dryga året.)
Min tjej och din sinny (med reservation för totalt stavfel..) lekte lite i lekrummet intill.
Då ni äntligen fick åka hem till ert hemlasarett så fick jag den trista salen på 23:an efter dig..
Jag hade slutat röka men tiggde en cigg av dig då vi traskade iväg till närmaste ica-affär tillsammans.

Jag har funnits här sedan sonen föddes genom att läsa och följa alla här så det var kul att se att du dök upp här.
Ibland nämner du människor jag känner igen från samma vistelse och jag har nickat igenkännande.
Tragiskt med tonårskillen som dog några månader av sina svåra sviter under vår vistelse där.
Mina barn åkte på magsjuka då ni åkt hem och vi fick rumsarrest på Ronald.....3 dagar!!! med 2 små barn...
Så ibland gick jag ut på sena kvällar då de somnat och satte mig i spelrummet där han ofta var med sin familj och jag var så rädd att smitta honom!och jag sprayade med sprit där och i köket,ja var vi än var....kände mig som en spetälsk...folk gick omvägar då vi kom! (helt förståeligt med ömtåliga barn själva som kan smittas) men vi var ju tvugna att laga mat osv och hem kom vi ju inte 33 mil med nyopererad med 40 graders feber som spydde kaskader + storasyster lika sjuk...
Men hem kom vi och de sanerade rummet efter oss...

Har du fortfarande kontakt med tjejen som bor i Västmanland som levde själv med sin lilla dotter som börjar på M? (vill hålla henne anonym) ni kom ju varandra nära va?
Själv kände jag mig rätt off just den vistelsen.
Ibland vill man bara vara ifred.

Ha det så bra/kram!
 

Det skall fungera även med två svenska bolag

Skrivet av  Pia & Mimi
dvs den delen som är "livförsäkringsdelen", dvs för de men man fått (det som brukar vara ett antal basbelopp), men man får inte ersättning för omkostnader, t ex skadade kläder, läkararvoden osv, eftersom man bara betalat dem en gång.
 

Bara betalt en gång?

Skrivet av  Mia+3
Tack för ditt svar! Hm...du vet jag ammar mitt lilla barn och hormoner och hjärncellerna är inte vad de skall vara...
Skulle man inte få ersättning för omkostnader pga att man har försäkring i ännu ett bolag?
Tex. olycksfall som vi har i både ace och trygghansa??Då har man ju betalt till båda.
Eller menar du att om man har en typ av försäkring i ett bolag och en annan typ i ett annat bolag?
Då förstår jag isåfall för då har man ju bara betalt till ett bolag för just den försäkringen.

Ha det bra!
 

jag tror

Skrivet av  Hanna med Oscar
att Pia menar att man bara kan få ut för omkostnaderna i ett bolag och inte från båda samtidigt. Omkostnaderna har man ju betalat en gång, dvs man får ut ersättning en gång, ur ett bolag.
 

Precis så

Skrivet av  Pia & Mimi
en faktisk kostnad, t ex en taxiresa, eller ett läkararvode kan man bara få ut från ett bolag, inte från båda. De vill ju dessutom ha kvittot i original.
När jag läste mitt eget svar så såg jag att det var lite tvetydigt.
 

Aha...NU trillade poletten ned!

Skrivet av  Mia och Pontus
Tack för era svar!
 

Mia + 3 menar jag...för...

Skrivet av  Mia+3
Mia och Pontus är jag i bebis-ankomstgruppen...
 

Artiklar från Familjeliv