Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Säger hej

Skrivet av Fryck med Ansgar 021122-021126, Hagar 031119 och Silas bf 050117
för jag hamnar här snart...

Vår första son dog fyra dagar gammal i hypertrofisk kardiomyopati som ingen hade någon aning om att han hade. Han slutade bara andas.

Så fick vi en dotter i november03 som hjärtundersöktes flitigt, både i magen och när hon fötts. Hon är frisk.

Även denna graviditet skulle vi få hjärtultraljud i magen och nu har de hittat något - men de vet inte vad det är för fel och inte heller hur allvarligt det är.

Kan vara allt från att "det spelar ingen roll för hälsan" till "dödligt".

Först kunde jag bara tänka på hjärtfel och död, men tack och lov hittade jag den här snackgruppen där det finns mycket hopp tycker jag. Jag har läst här ett tag och tycker bara att det är rätt att jag presenterar mig.

Hoppas att jag inte har skrivit något dumt nu, men jag ville inte bara läsa utan att säga hej.
Svar på tråden: Säger hej

Hej!

Skrivet av  Jennie & Alva
Du gör helt rätt som tittar in och säger hej! Skönt att du hittat ett forum där du kan få ventilera din oro. Här vi alla jämlikar som ibland behöver mer stöd eller så stöttar man andra!

Beklagar din sons död, kan bara ana vad det är ni gått igenom. Vi får verkligen hoppas att bebisen i magen inte har samma hjärtfel.

Kommer ni göra flera riktade ultraljud? Blir det förlossning i Lund eller Göteborg för högsta beredskap? En klen tröst i det hela kanske kan vara att ni nu är inne i systemet och de släpper inte taget om er förrän allt är klart.

Skriv gärna igen och berätta vad som händer!

Välkommen hit!
 

Tack för svaret

Skrivet av  Fryck med Ansgar 021122-021126, Hagar 031119 och Silas bf 050117
De tror inte att det är samma hjärtfel utan ett helt annat hjärtfel. Det känns väldigt orättvist...

Vi skall få ett till riktat ul (på vår sons tvåårsdag, känns också konstigt), och sedan får de se vad de beslutar. Jag tror att de hoppas att de skall se lite mer vad det är frågan om då.

 

hejsan gumman

Skrivet av  eva-lena.89.95.97/98.simon30/10-01
kul att du fann dennna grupp...ja är inte så flitig här inne längre,,joo när michaela levde o när hon gick bort o även när simon föddes,,han har ju vsd,,ja hoppas att lilla silas hjärta inte är så trasig,,stora kramizar,,Michaela 971129-980430,,ja finns med i barn-i-minne och barn-igen
 

Tack

Skrivet av  Fryck
för välkomnandet. Det var roligt med en bekant.
 

Artiklar från Familjeliv