Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagis!

Skrivet av K
Har en liten fråga om dagis o era hjärtisar. Vår dotter går på dagis sen aug hon är beviljad en personlig assistent pga sitt hjärtfel. Hon mår ganska bra efter tredje op, men har inte samma ork som de andra barnen vilket bara hennes ass förstår, inte de andra av personalen. Idag när jag hämtade på dahis så hade hon kräkts efter att hon blivit för ansträngd men en av pers frågade om hon inte gjorde så för att få uppmärksamhet. (Hon kräks så fort det blir för jobbigt för henne) Hennes ass försökte hjälpa mig att förklara att det inte är så, men hon lyssnade inte alls.

När jag kom hem blev jag både ledsen och arg för vi har varit och berättat på dagis om hennes hjärtfel, lämnat hjärtebarnsboken och infoblad. vad mer ska vi göra för att få dem att förstå att hon inte är som andra barn?

Blev visst lite rörigt men hoppas ni förstår / K
Svar på tråden: Dagis!

Så tråkigt.....

Skrivet av  Lotta m Tova 030306
att personalen inte tar er på allvar, jag känner att jag blir arg. Vad är det dom inte förstår?

Min tjej har inte börjat på dagis än men jag har hört att endel har bjudit in sin kontaktsjuksköterska till dagis som kan berätta och förklara. Kanske det biter bättre om det är en utomstående?

Hoppas det löser sig.

 

Fyy!

Skrivet av  Annelie m Ella 12/5-04
Jobbar själv inom barnomsorgen och jag skulle inte tveka att ringa till områdeschefen om jag blev så illa behandlad. Finns det ingen pedagogkonsulent inom kommunen som ni haft kontakt med. Be att få ett möte med konsulenten, personalen, ev kontaktsjuksjöterska. Blir det inte bättre, byt dagis! Oerhört oproffsigt bemötande. Tycker så synd om dig!
 

Hej K!

Skrivet av  Jennie & Alva
Helt oacceptabelt att dagispersonalen agerar på detta sätt!!

De har inte kunskapen att bedöma din dotters medicinska tillstånd och ska därför inte heller negligera en kräkning. Särskilt inte om de redan har fått en förklaring till varför hon reagerar på detta sätt.

Är det ni som föräldrar som informerat personalen på dagis eller var det någon från sjukhuset?
Vi hade vår kontaktsjuksköterska som kom till dagis och informerade berörd personal samt föreståndaren och det har aldrig varit några problem. De har även en extra resurs i gruppen för Alva och det funkar kanonbra.

Det kan ju vara så att de tar en sjukvårdspersonal mer på allvar än "överbeskyddande" föräldrar - det ska ju givetvis inte vara på detta sätt men det är verkligheten på många håll. Om ni nu redan haft en kontaktsköterska på plats och informerat, så tycker jag du ska ta kontakt med denne igen för att boka in en ny information med dagispersonalen, då det som tidigare förmedlats tydligen inte gått fram.

Stå på dig och lycka till!

Kramar från Jennie
 

Trist inställning

Skrivet av  A
..man har från dagis.
jag kan rekomendera att ta en titt på en handleding jag kommit i kontakt med.
Mycket bra och läsvärd. Ta gärna medden toll dagis och kraäv att personalen läser detta.
gå in på nedanstående hemsida.
MYCKET bra enligt mig.


http://www.hi.se/ungaifocus/projekt/medicinska/02310_Hj_barn.pdf

kramar från mig
 

Artiklar från Familjeliv