Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite OT men en viktig fråga ändå... (ang. Pace M)

Skrivet av T
Jag har en pojkvän (25 år) med PM.
Han fick den när han var 13 år och nu har han gjort sitt första byte för drygt en månad sen.
Det var bara batteriet som byttes ut.
Hans snitt ligger nästan på samma ställe som första.
Problemet är att han har så fruktansvärt ONT fortfarande.
De första tre veckorna kunde han inte röra armen, kunde inte lyfta den en endaste millimeter och nu kan han röra den litegrann men det tar väldigt ont för honom.
Har även upptäckt att bröstet är svullet på sidan där PM sitter, han har vanligtvis väldigt platta bröst men det ena ser nu ut som en A-kupa. Han har inte heller någon känsel under bröstvårtan. Kan tillägga att bröstet är inte rött, såret har ej infekterats.
Han har extrem sjukhus skräck och vill verkligen inte kolla upp detta så därför tänkte jag höra med er som varit med om PM.
Hur länge har man ont? När bör armen fungera som vanligt igen? Blir det svullnad runt bröstet? När ska den lägga sig isåfall?

Sorry om frågor rörande vuxna kanske inte hör hit men jag vet inte var jag ska vända mig med mina funderingar annars....
Hoppas på svar!
Svar på tråden: Lite OT men en viktig fråga ändå... (ang. Pace M)

Hej T

Skrivet av  marita och prins Teodor
Jag har problem med datorn på denna sida så om du vill kan du maila mig i fall du vill fråga om någon mer kan inte jag svara dig igen för datorn till låter bara mig svara en gång. Sen ser inte jag om du frågar något mer.
Jag ahr en son som har pm och det har han hft i 2,5 år. Så maila mig [email protected]

Till er alla ¨å saknar jag er alla. Hoppas snart att datorn blir fixad så att jag kan komma in och prata med er igen. Kram
 

Om du läser detta så har ja har mailat dig! *imt*

Skrivet av  T
a
 

Kontakta sjukhuset

Skrivet av  Pia & Mimi
Absolut. Han kan ju ha fått en inre infektion. Vill han inte ringa själv, så ring du. Har själv haft en infektion i ett sår där huden hade läkt ihop jättefint, men jag hade fortfarande jätteont i fingret, kunde inte böja det och det var svullet. De fick öppna såret igen och hittade en bit till av stickan som jag fått i fingret från början som fortfarande satt kvar.
 

Han har

Skrivet av  Tack
varit i kontakt med sjukhuset och legat inne i ett annat ärende efter PM bytet och de har tagit blodprov (snabbsänka) som inte visade något, men jag vet inte om en snabbsänka räcker i detta fall.
Hans sjukskrivning har gått ut och provade jobba en dag i fredags men nu i helgen har han varit sängliggandes med migrän (nått han aldrig haft tidigare) men jag har det ibland och anser han haft samma. Väldig huvudvärk och kräkningar.
Han kontaktade kardiologen i fredags men tydligen låg alla hans journaler på medicin så han ska kontakta dem på måndag.
Nått står inte rätt till och jag pallar inte att se honom så här...
Tack för ditt svar!!
 

Ett alternativ till

Skrivet av  Pia & Mimi
Gå in på www.hjartebarn.org. Gå till gästboken, för där vet jag att flera ungdomar med hjärtfel skriver. Jag tror att någon av dem har PM. De kanske har erfarenhet av hur det brukar vara. De har även en egen gästbok, men den verkar det inte vara någon vidare fart på....
Kan man kanske ha skadat någon muskel eller nerv, som gör att han har så ont? jag förstår dig, det är fruktansvärt att stå vid sidan om. När det är ett barn kan man ju liksom "ta över" och agera själv, men när det är en vuxen så är det ju jättesvårt.

Styrkekramar!
Pia
 

Artiklar från Familjeliv