Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nu vet vi vad det är...

Skrivet av livrädd
var hos kardiologen med lilla dottern.han lyssnade på blåsljuden och tittade på UL.
nu vet jag inte exakt vad han sa för jag var hade dösångest för vad han skulle säga så jag hörde knappt,men det var iaf något som var öppet 3 mm som orsakade blåsljudet.nu tyckte han inte det var så farligt och han sa att hennes kropp håller på att sluter detta hål självt,och gör det det så behövs inget göra,gör det inte det så tyckte han att det var så litet att det nog inte behövdes OP,men han kunde inte garantera något.dom ska följa upp henne om 6 veckor.
hon mår bra,ökar jättemycket i vikt,är pigg och vaken och mycket harmonisk,så hon känns inte alls "sjuk".
men jag är sjukt rädd att de ska operera henne,eller nåt sånt....
Svar på tråden: nu vet vi vad det är...

Oroa dig inte för...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..mycket...utan låt hellre det visa sig om 6 veckor, vem vet allt kanske ser mycket bättre ut då..
Det är jättesvårt men se på hur hon mår o växer, oftas om de är jättesjuka kan de gå ner i vikt eller stanna av i viktuppgången...
Det hål som hon kan ha kan ligga mellan kamrarna ett sk vsd, oftas växer de ihop sig andra gånger inte...
MIn Zacki hade ett jättehål, som de inte kunde sluta...

Njut nu över jul o se tiden an...De följer ju upp om 6 veckor o om du har frågor innan dess så ring gärna till den kontaktsköterskan du har o prata med henne och ställ frågorna du har..Eller så kan du fråga här...

 

till livrädd

Skrivet av  Helena och Evelina 031122
Jag var också livrädd när vi var nere hos kardiologen och skulle få Evelinas diagnos, hade hoppats på att det inte var något men så vad det hål mellan kamrarna och en förträngning i lungpulsådern.
Hoppas att det sluter sig på din dotter, ibland så gör det det. Om det inte skulle göra det så blir det nog operation, men i Göteborg är det professionella och urgulliga.
Jag vill absolut ite skrämma upp dig eller nå´t.
Jag hoppas allt det bäst för din dotter och njut av julen!
Helena