Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej, lite nytt info om Isaac...

Skrivet av Linn och Isaac 030114.
...och hjärtligt välkomna alla nya hjärtebarnsföräldrar. Har äntligen fått jullov från skolan så nu har jag "bara" jobbet att tänka på!

Vi var på HS i onsdags med Isaac och träffade neurologen och endokrinologen. Där tittade de på Isaacs motorik och de såg inga "fel", det enda var att han inte hade några reflexer när hon slog på knäna. Men vi fick berätta vad han kan och inte kan och dagmamman var oxå med och berättade hur han är hos henne. Det beslutades att Isaac ska genomgå en svältprocess, vilket innebär att vi läggs in ett dygn då han ska fasta och de sätter in en sond under huden som mäter blodsockret plus att en massa prover ska tas. På så vis hoppas de att de ska få en klarhet på varför han får så kraftiga blodsockerfall, och hur sköra hans reserver är. Efter denna behandling ska de ha en konferens och besluta om de ska kolla upp hans muskler med en speciell behandling(?), men en sån behandling är tydligen smärtsam och därför vill de vara riktigt säkra på om han verkligen behöver den.

Tänk att min skrutt på 11.3kg och 80.5 cm lång fyller 2 år om ca 1 månad. Helt otrolig! Även om han inte ser ut som en tvååring och inte beter sig som en tvååring, så är han världens bästa tvååring med glimten i ögat...

Kram Linn.
Svar på tråden: Hej, lite nytt info om Isaac...

Klart att han är..

Skrivet av  Hanna med Oscar
världens bästa två åring, såklart. DOm är ju vårt allt dom små liven, oavsett var dom har för "fel" eller brister.
Önskar er all lycka med proverna och passar även på att önska er en lugn och skön julhelg.

Förra året var vi nyss hemkomna från Göteborg, då Oscar opererats.
Minns inte så mycket av den julen, och hoppas att denna jul skall bli desto bättre.

Kramar
Hanna Med Oscar
 

Hej Hanna!

Skrivet av  Linn och Isaac 030114.
Hoppas ni får en bra jul i år...den blir VIT åtminstone!

God Jul & Gott Nytt År!

Kram Linn.
 

Styrkekramar

Skrivet av  Pia & Mimi
i massor. Jag tycker ni får utstå mer än vad som borde vara tillåtet i Svensk lag. Men det konstiga är att man är som en sådan där leksak med en blytyngd i botten: man reser sig upp hela tiden.
Jag hopper att ni får något svar åt något håll på nästa omgång prover. Att allt är "bra" men ändå inte är det tar så mycket kraft ur en.
God jul på er!
 

Hej Pia!

Skrivet av  Linn och Isaac 030114.
Ja, men frågan är HUR många gånger man orkar ställa sig upp? Det känns som om jag har gått en boxnings-match...och förlorat! Är helt mör i hela kroppen, känslig och gråter för ingenting, TRÖTT framförallt eftersom den lilla kraken sover så dåligt på nätterna.

Hoppas ni får en skön VIT jul och ett gott nytt år!

Kram Zombie-Linn.
 

Hej Linn!

Skrivet av  Pia & Mimi
Nej, till slut så går väl blytyngden i botten sönder, eller lossnar och hela figuren hamnar på sned...
Finns det någon i din närhet som kan ge dig regelbunden avlastning? eller kan du tänka dig att söka en avlastningsfamilj som kanske kan ta barnen en helg i månaden så du får sova och hämta krafter?

 

Hej igen pia!

Skrivet av  Linn och Isaac 030114.
Min mamma har lovat att hjälpa till, men vi alla har så mycket nu under jul...

Hon kanske kan ta dem i mellandagarna...

Kram Linn.
 

Isaac är Isaac...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..o jag antar att han är en liten kramgo o allmänt glad kille då han mår bra....
Det där att han är liten så kan jag lugna dig med att han är inte liten i mina ögon om jag då jämför med Zacki som vägde 11 kg då han blev 2 o var 83 cm...Det kan gå fort o nu idag väger Zacki 13 kg o är dryga 87 cm lång...visst e han liten om man jämför andra 2 åringar MEN dom är ju friska och har inte haft allt det tuffa som våra små hjältar har haft...Så i miona ögon är Isaac normal=) Så gräm dig inte över det, se till de saker han klarar av o om man ser lite mer nogrannare så klarar han nog av andra saker som inga andra 2 åringar gör...Zacki han är ju en datanörd redan=/ han klarar av att gå in på de spel som är deras på datorn o spela dem....

Måste säga vilken soppa allt är=( Att de aldrig kan upptäcka va det är som spökar o jag lider verkligen med Er att behöva springa maratonlopp mellan sjukhusen o testerna, stackars lilla Isaac säger jag bara...

Hur mår du själv då Linn??Hoppas att Ni får en lugn jul nu bara o att Isaac mår bra över julhelgerna för NI behöver verkligen få vara riktigt lediga om man säger så.....få vara en familj o bara njuta av julen...
Själv mår jag faktiskt bättre eftersom denna julen slipper jag stressa runt o fara kvartsrike runt=)
Var lite nere ett tag men så beslöt vi att i år ska vi fira julen med alla barnen dvs våra gemensamma o Harris son sedan tidigare och hans mamma=) o att vi ska vara hemma...Samtalet med bonusen var sporren eftersom han blev så glad...
Sedan så ringer telefonen en dag här i förra veckan o from 1 januari har jag ett deltids arbete=) O samma dag får vi julklappen från svågern:han betalar de dyra räkningarna som el o bilskatten för oss =)
 

Hej mimmi!

Skrivet av  Linn och Isaac 030114.
Jag försöker verkligen se allt ur en positiv synvinkel men det är svårt. För Isaacs del är det så att han kommer så mycket efter sina kompisar i hans ålder och det gör honom så frustrerad. Iom att Isaac inte kan springa (han går fort) så hinner han inte med. Han kan inte klättra upp på stolar, i sängen eller på soffan, så även där kommer han efter. När de springer och jagar varandra och kompisarna klättrar upp någonstans så blir han såå ledsen. Och inte nog med det så orkar han inte hålla deras tempo...

Jag själv mår sådär, gråter som aldrig förr...för minsta lilla. Tony mår ännu sämre så vi ska gå till en familjeterapeut(?) efter nyår, och äntligen få hjälp! Hoppas jag...

Vad skönt för er att du fått ett deltidsjobb, kan va skönt att byta miljö ibland. Och vilken underbar svåger du har...
Hoppas ni får en riktigt skön VIT jul!
(Elias får iallafall användning av snowracern han får av tomten...)

God Jul & Gott Nytt År!!!

Kram Linn.
 

Artiklar från Familjeliv