Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Koncentrationssvårigheter..

Skrivet av Anna
Hej!

Jag har en "liten" tjej född aug-02 med en rad hjärtfel. Hon har nu väldigt svårt för att sitta stil och har nästan panik om det inte händer något. Hon har hjärtklappning och låg syresättning. Har ni de problemen med era barn och i så fall vad gör ni åt dem? Vi ska ta 24 timmars EKG på henne för att mäta hjärtrytmen då hon har hjärtklappning även i viloläge, och då kommer paniken och hon måste "fara omkring".
Min lilltjej är inte heller så stor med sina 83 cm och 10 kg men hon är ganska pigg i övrigt!


Svar på tråden: Koncentrationssvårigheter..

Hade det likadant

Skrivet av  Pia & Mimi
Mimi hade också låg syresättning och hög puls. Hon for inte omkring så mycket för det orkade hon inte, man hade väldigt svårt att koncentrera sig på en sak i taget. Ritade en liten stund, sedan skulle vi spela spel en liten stund, sedan skulle vi titta på film och gärna rita samtidigt, en liten stund.
Mimi är 15 år nu så det är några år sedan hon var liten och hade de här problemen, men vi fick ö h t väldigt lite hjälp med sådana saker, man tittade bara på hur hjärtat såg ut, och var överraskade att det gick så bra som det gick rent medicinskt.
Läsa böcker var dock ett säkert kort, det har hon alltid älskat ända sedan hon var jätteliten. Och när hon skulle sova hade hon alltid ett band på med lugn barnmusik eller sagoband.
Hon är fortfarande rätt rastlös, tycker jag. Läser aldrig längre än en kvart, tittar på film och gör ngt annat samtidigt för det går inte att sitta still och bara titta.
 

Artiklar från Familjeliv