Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God jul & gott nytt år!!

Skrivet av Jennie & Alva
Hoppas att alla får en härlig jul- och nyårshelg. Nu börjar stormen närma sig Uppsala - det blåser isbjörnar och regnar!

Är inne på min sista arbetsdag före jul, så mina besök på detta snack blir inte lika täta när jag är hemma...

Må så gott!
Svar på tråden: God jul & gott nytt år!!

God jul tillbka!

Skrivet av  Pia & Mimi
har just nu jättekul. Svärmor har lyckats fixa en mindre bran i köket, (råkade lägga ett par tidningar på spisen och sätta på plattan med rullstolen av misstag) och vem får ta hand om eländet om inte undertecknad. Försäkringsbolagets sanerare är på väg för att se om hon kan sova där inatt, för de kan inte röksanera förrän imorgon. Om inte så måste undertecknad även fixa hotellrum, för vårt hus är inte tillräckligt handikappanpassat.
Jabbadabba do, vad livet är kul!
 

som om det inte räckte

Skrivet av  Pia & Mimi
så insjuknade min far i lunginflammation den 23:e, och vi var utan varmvatten och värme halva julafton....
Men vi fick ihop det till slut. Svärmor sov hos oss på tältsäng tills lägenheten ansågs oskadlig, hämtade far från sjukhuset på julaftons lunch och körde hem honom (måste ju ändå dit och hämta mormors köttbullar till barnen), passade på att duscha hos dem, de övriga fick göra ett mandomsprov och duscha iskallt. Mimi hade turligt nog tagit sitt julbad precis innan värmen försvann.
Men när allt börjar med kaos kan det ju knappast blir värre, så när vi väl satte oss vid julmiddagen lade sig lugnet och vi hade en jättefin julafton med svärmor som enda gäst.
Fick en massa vassa knivar i julklapp. Är det ett dåligt tecken..
 

Pia din stackare...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..ska det aldrig sluta hända en massa tokigheter för Er juletid??
Knivar vet jag inte om det är dåligt tecken med, men de är iallafall användbara....

Själva fick vi en riktigt lugn jul o den bästa julklappen fick nog Zackis kusin i Kungsbacka som fick reda på att en av hennes bästa kompis är äntligen hemma hos sin mamma efter att ha varit kidnappad av sin pappa i Gaza=)

Zacki röjer för tillfället runt med sin radiostyrda bil som han fick...o aldrig i hela mitt liv har man blivit påkörd av en bil så många gånger....
 

Ja men då så...

Skrivet av  Jennie & Alva (som nästan är ensam på dagis i dag...)
Det måste väl kännas skönt att inte vara helt sysslolös på julafton *ironisk*. Tur att ni har en så god administratör i familjen (du)! Jag säger då det!

Själv har jag inte mycket att klaga på, ganska lugn och skön julhelg. Mycket gott att äta och dricka.

Vi hoppas att nyårshelgen blir likadan. Jobbar fyra dagar denna vecka, sedan är jag ledig tio - jag längtar!!!
 

God Jul från Västkusten!

Skrivet av  Majsan Och Casper
Önskar er en toppen jul och nyår och förstår precis vad du menar med blåsande isbjörnar och regn. Idag har vi haft 30 sek.meter i byarna!!!

Kramar från alla oss!
 

Då gäller det att

Skrivet av  Jennie & Alva
hålla i hatten (eller mössan). Skönt att höra att allt är ok med er!! Vi får hoppas på att stormbyarna lägger sig och ni får lite härlig vit jul (man kan väl drömma). Ska fixa till det med korten (som jag lovat sedan länge) under mina lediga dagar efter nyår, så skickar jag dem till dig så fort jag är klar!

Krama Casper och resten av familjen!
 

God Jul från Kalmar

Skrivet av  Mia & Natalie01
Önskar vi er alla oxå!
Vi mår rättså bra trots förkyldningar efter varannat..*L*
Kram Mia å Natalie
 

En fröjdefull jul..

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..önskar jag er alla...
Julaftonsmorgon det nu är.
Zacki nu förväntans full är..

Tomten han efter letar..
Systrarna han retar
O i köket står jag och kletar..

Tomten lyser med sin frånvaro än
Men jag vet han kommer sen..

Idag vi tända en massa ljus
O Zacki lär göra en massa bus
med alla i vårt hus

Det jag mig inte bryr
För i brasan tänder vi en fyr
Och skänker Er alla en tanke av hopp
För idag hoppas jag NI slipper alla Marathonlopp..

Ta det lugnt mina vänner o alla som jag känner..

God Jul o ett gott slut
Kram
Mimmi & Zacki
 

God jul!

Skrivet av  Helena och Evelina 031122
Önskar vi er alla.
 

Artiklar från Familjeliv