Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God jul & en fråga..

Skrivet av Mia m Simon, Hanna& Daniel
Efter op på Daniel så har han fortfarande lågt HB-de ligger på 82 nu, barndr skulle ringa på mån, men är det något vi ska vara oroliga för?
Han svettas fortfarnade ganska mkt när han äter,vi blir lite oroliga, ska jag vara det?

Annars har vi haft en bra julhelg och njutit tillsammans.
En fortsatt trevlig jul vill jag också önska er hjärtemammor& hjärtebarn..
Svar på tråden: God jul & en fråga..

Hej Mia!

Skrivet av  Jennie & Alva
Har ingen direkt erfarenhet av lågt hb, man pratar mest om syresättningen vad gäller hjärtisar men det är klart att hb sjunker efter en op. Fick Daniel blod efter op också? Man tycker ju att de bör hålla koll på detta. Vet ej vad som är normalt för barn.

Du blev ju inte hjälpt av detta inlägg men jag hoppas att läkaren ringer som avtalat.

Hör gärna av dig igen och meddela vad som sägs!
 

Tack för svaret.(hos dr idag.)

Skrivet av  Mia .m.Simon, Hanna&Daniel
Han sa att Daniel ev ska få blod till veckan, så kansske han blir piggare. Han syresätter sig inte så bra, trots op. Han svettas och har svårt att äta vid mitt bröst, men jag hoppas att det ska bli bättre.
Han är lite ljusblå om sina läppar. Ja, vad kan man säga det är svårt att koppla av under julen. Vi försöker iallfall. Men så pigg är han inte.
Om han skulle bli sämre,så är det bara att åka direkt in till barnavd, men iallfall, orolig är jag.
Han ska till hjärtmott på nytt besök imorgon, får vi höra vad de säger.
Och tack för att du försökte svara mig/kram.
 

Vad skönt

Skrivet av  Jennie & Alva
att ni får komma in så snart. Det känns mycket tryggare att få göra en koll. Vi får hålla tummarna för att det inte är något allvarligt och att Daniel piggnar på sig snart!

Vad har Daniel genomgått för op?

Som du säkert hört är det väldigt vanligt för hjärtebarn att de äter dåligt och svettas vid matning, detta ofta för att det inte har tillräcklig ork. Får han i sig tillräckligt med mat? Kanske skulle ni vara hjälpta av sondmatning som komplement?

Som sagt, jag hoppas att det löser sig till det bästa för er!

Styrkekramar från oss!
 

Artiklar från Familjeliv