Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hallå faster med transposition frågor!

Skrivet av Majsan coh Casper
Hej. Har inte varit här och läst så mycket på ett tag. Så jag såg ditt inlägg idag. Har själv en son med transposition. Op i Gbg 5 dagar gammal år 2002.
Maila gärna om du vill "prata" med någon.
[email protected]
Svar på tråden: Hallå faster med transposition frågor!

Har också op. transposition

Skrivet av  Jenny och Thobias
Hej! Jag har en son med transposition. Han op. 10 dagar gammal, idag är han 4 mån. Är lite nyfiken på hur din son mår idag ? Min Thobias mår bra men han har fått en förträngning på aortan (han hade även ett avbrott på den som är fixad).Så det kommer bli en op. till troligtvis i vår, vi ska på kontroll den 13 jan.Jag vill bara att den här oron ska lägga sig så man kan njuta av att vara mamma.Är livrädd att de ska hitta fler "fel" ex på transpositionen.

Jenny och Thobias
 

Hej Jenny!

Skrivet av  Majsan och Casper
Min Casper är friska fläkten... Det märks inte alls att han är op. Förutom ärret då förstos! Han springer runt och busar utan att bli anfådd eller något annat. Vi går på koll en gång om året nu. Första året var det fler gånger. Litet läckage finns men det gör inget. Det enda dom sagt som kanske behövs göras som dom vet nu är att behöva "spränga" för att blodet koagulerar där aortan inte riktigt passar efter flytten.

Njut av din lille.
Kram Majsan
 

Kul att höra

Skrivet av  Jenny o Thobias
skönt att höra att Casper och Johan är friska killar.Får mig att slappna av lite. Det är förmodligen en ballongsprängning de ska göra på Thobias.vi får se nästa vecka om vi får en tid,de pratar om att det blir i vår*gulp* Han utvecklas som han ska och den som inte vet att han är op kan inte se det (förutom ärret ; - ) )Han är rund (7,5 kg) och oftast väldigt glad.Vi har börjat med smakportioner och det gillar han (matvrak som sin far).

Kramar Jenny
 

Kul att höra

Skrivet av  Jenny o Thobias
skönt att höra att Casper och Johan är friska killar.Får mig att slappna av lite. Det är förmodligen en ballongsprängning de ska göra på Thobias.vi får se nästa vecka om vi får en tid,de pratar om att det blir i vår*gulp* Han utvecklas som han ska och den som inte vet att han är op kan inte se det (förutom ärret ; - ) )Han är rund (7,5 kg) och oftast väldigt glad.Vi har börjat med smakportioner och det gillar han (matvrak som sin far).

Kramar Jenny
 

Hej igen Jenny!

Skrivet av  Agneta o Johan
Det är alltid skönt att höra hur det gått för andra, det tycker jag. Letade som bara den efter transpostion efter vi fått Johan, ville veta allt.
Johan är också alltid glad och äter som bara den.
Håller med dig, det är bara på ärret man ser vad han gått igenom, och det syns inte heller mycket nu.
Sköt om er!! Kramar
 

Hej Jenny och Thobias

Skrivet av  Agneta o Johan
Vi har en son som är op för transposition när han var 7 dgr. Han är idag 1,5 år. Det är full fart från morgon till kväll och han mår jättebra.
Efter op har han fått en lungartärstenos, men vi vet inte om och i så fall när något måste göras.
Hoppas det går bra på undersökningen.
 

Artiklar från Familjeliv