Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Positiva nyheter!

Skrivet av Linn och Isaac 030114.
Allt såg relativt bra ut idag, vi ska fortsätta med medicinerna och besöken blir allt glesare. Vi ska tillbaka på återbesök till sommaren. Våran läkare ska åka till Australien i 1 1/2år så vi kommer att få Bo Lundell eller Ulf Ergander och det känns bra.

Så nu hoppas vi att de andra utredningarna går lika bra.

Kram Linn.
Svar på tråden: Positiva nyheter!

Ser man på!

Skrivet av  Pia & Mimi
det var väl skönt. Har ni fått några svar på alla andra prover ni tog,(eller hade ni inte gjort det ännu, är lite förvirrad)
Bosse och Ulf är trevliga och duktiga båda två. Vem hade ni innan?
 

Hej Pia!

Skrivet av  Linn och Isaac 030114.
Jag vet inte ens själv om vi har fått alla svar på alla prover de tagit på Isaac. Och då har de inte ens tagit alla som behövs...
Vi har haft Gunnar Sjöberg, mycket trevlig och duktig han oxå. Han forskar speciellt i kardiomyopatier (som Isaac har) och är väldigt kunnig i just det felet. Det är kardiomyopati han ska forska om i Australien.
Bosse och Ulf har oxå varit involverade i Isaac tidigare, Det var bla Bosse som gjorde hjärtkaten på Isaac och upptäckte kardiomyopatin.

Så nu hoppas vi verkligen för Isaacs skull att de andra utredningarna slutar lika bra.

Kram Linn.
 

No offence nu men

Skrivet av   ?
Är det verkligen okej att diskutera barnens läkare här, även om ni är nöjda? Får eller bör man lämna ut deras fullständiga namn ens?
 

Ber om ursäkt om...

Skrivet av  Linn och Isaac 030114.
...det är så att man inte får det, men nu är det gjort och jag kan inte ta tillbaka det. Jag vet att läkares fullständiga namn har diskuterats här inne förr, och tänkte därför inte på att det kanske är olämpligt...sorry!

Linn.
 

En strimma ljus...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
...börjar nu lysa för ER...
Måste kännas underbart att få höra något positivt nån gång...
Sitter o håller tummarna att alla andra utredningar visar positiva besked o svaret på allt...

En rejäl styrkekram skänker jag dig o ber dig att hålla ut o ta dagarna som de kommer och inte se negativt på allt...Själv kan jag inte gråta längre efter alla dessa hundåren vi genomgått i vår familj, antar mer eller mindre att vi är ämnade att ha otur o olycka.....
De senaste 10 åren har vi behövt begrava minst 1 släkting o 1 vän till familjen varje år...
Fick idag reda på att en barndomsvän till mig ligger nu inför döden på sjukhuset, nu kan de inte göra mer för honom o allt hopp är ute:( Och på nyårsnatten dog min äldsta kusin:( O de jag sörjer för mer är familjerna de efterlämnar.....
 

Det är du å jag Mimmi!

Skrivet av  Linn och Isaac 030114.
Vi verkar vara otursförföljda båda två, eller?
Jag brukar skämta och säga till mina nära och kära att de ska hålla avstånd till mig, för oturen kanske smittar av sig...(tur att de förstår att jag skämtar!)

Det var tråkigt att höra om din barndomsvän samt kusin, det är alltid lika hemskt med dödsfall. Själv har jag (som tur är) inte varit med om så många dödsfall. Innan min gammelmormor dog nu så var vi 5 generationer som levde: gammelmormor, mormor, mamma, jag och Elias+(Isaac).

Sänder tillbaka några styrkekramar....

Kram Linn.
 

Jo det stämmer...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..att man ska be vännerna hålla sig på avstånd ibland...Fast jag har hellre börjat arbeta på att mina vänner inte ska ta saker o ting för givet och att man måste ta till vara på alla stunder man har..
Idag så var vi o överlämnade barnens kusin till min svägerska, till våra ungars förtret...Men då fick vi ta upp diskussionen med dom att A vill träffa sin moster oxå då hon är här o vi har inte ensamrätten....Det sorgliga är att A har förlorat både mamma o storebror, först mamman då hon var 2½ år och sedan brodern vid 8 års ålder=( vi har verkligen kämpat o hjälpt A och As pappa ...A är systerdotter till min sambo....Så i detta fallet har vi i familjen kommit varann mkt närmre och vi fick allt putta o pusha på A s pappa att verkligen ta det stora klivet o bli sambo igen vilket iofs innebar en lång flytt ifrån oss MEN som gav oss en ännu bättre relation o närhet...

Nu inväntar vi alla operationstidsplaneringen, för A o hennes familj lär även finnas vid våran sida då Zacki ska opereras de bor ju i Göteborgs området nu..Så det känns så himlans skönt...
 

Mimmi...

Skrivet av  Linn och Isaac 030114.
När tror du han kommer opereras...nu i början av året eller senare? Är det Zackis sista op?

Håller alla tummar och tår!!!!!!!!!!!!!!

Kram Linn.
 

Artiklar från Familjeliv