Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2 Vuxna + 2 barn är.....

Skrivet av Smålandspappa blir matt
det någon slags norm. Har kollat runt lite efter någon weekendresa/paket och ser tyvärr att paketen grundar sig på att man är 2 vuxna + 2 barn..hur kommer det sig?? Vad ligger till grund för det?

Visst kan man få en extra säng men då kostar det givetvis extra och en del har upplyst mig om att "då får ni hyra 2 rum istället".Några hotell har t om sagt ifrån helt..."nää paketet är för 2+2 - vill ni boka för 2+3 så får ni boka men då är det enligt ordinare prislista".

Sen blir det ju inte bara problem med sängen...oftast så ingår ju diverse inträden till några evenemang/aktiviteter och de gäller ju också bara för 2+2...........säger bara suuuuuck.
Svar på tråden: 2 Vuxna + 2 barn är.....

Klart att det är norm

Skrivet av  Christopher
De flesta skaffar trots allt inte fler barn än 2, vilket är ett problem i sig, så att det är norm är väl inget konstigt?

Däremot håller jag med om att det är konstigt att man inte har större flexibilitet vad beträffar andra kombinationer.

Jag tolkar i varje fall ordet norm som "det normala, det vanligaste" utan att för den sakens skull dra det vidare till "det enda vi bryr oss om".
 

Joo...

Skrivet av  Smålandspappa blir matt
det är sant.....det är ju trots allt inte helt ovanligt med tre barn eller fler och som du säger "konstigt att man inte har större flexibilitet vad beträffar andra kombinationer".....man häpnar över vilket tunnelseende de ändå verkar ha....de måste väl ändå vara intresserade av att få fler familjer som bokar diverse resor.
 

Ännu värre utomlands

Skrivet av  Sportbil
På många hotell existerar bara dubbelrum som då antingen hyrs ut till par eller till singelresenärer. 2+2 blir det då på riktigt när man tvingas ta två rum.
 

Ojjj..

Skrivet av  Smålandspappa
trist...tur vi inte ska åka utomlands då. *ler*

Ringde igår och pratade med hotellet ifråga och de sa att det var okey om 2 utav ungarna delade på en säng.
Sen så få vi se hur vi löser det där med inträdena till olika evenemang.....givetvis så kan vi lägga ordinarie entre för en av ungarna...så det kommer nog att lösa sig till slut iallfall.
 

Artiklar från Familjeliv