Datahjälp! |
|
Skrivet av | Lars |
Hej! Jag skulle vilja veta hur man döljer vilka sidor man varit inne på nätet. Och så att man inte kan se sökningar man gjort o.s.v. Tack. Lars |
|
Svar på tråden: Datahjälp! | |
|
|
Töm... |
|
Skrivet av Smålandspappa | |
mappen Temporary Internet Files som finns under C:windows. Regniga smålandshälsningar |
|
Eller gå in under internetalternativ ktyg |
|
Skrivet av PBSthlm | |
under fliken verktyg i IE. Töm tillfälliga filer och töm historik. Sedan går du in på startmenyn och väljer taskbar, fliken star menu programs och kör töm på doukmentmappen.. |
|
|
|
Fins det ett sätt som gör... |
|
Skrivet av Anonym | |
att man kan se dessa sidor igen? isåfall hur??? | |
dolda filer... |
|
Skrivet av Fenrisulven | |
i temp mappen kan man hitta oxå...töm mappen...sen gör ett sök i mappen skriv bara in *.* och sök så lär du hitta mer godis | |
Vart ligger temp-mappen då? IMT |
|
Skrivet av Anonym | |
IMT | |
|
|
Det beror på |
|
Skrivet av Laijron | |
vilket operativ du har. 95/98/me så är det som standard c:\\windows\\temp I 2000/XP så är det C:\\Documents and Settings\\%användaren%\\Lokala inställningar\\Temp |
|
Med alla tecken så är det |
|
Skrivet av Laijron | |
95/98/me så är det som standard c:/windows/temp I 2000/XP så är det C:/Documents and Settings/%användaren%/Lokala inställningar/Temp |
|
vi har xp.. |
|
Skrivet av Anonym | |
men jag kommer bara in i documents and settings, sen finns det tre mappar och det finns inget som heter lokala inställningar i nån av dom? | |
|
|
den va tom? |
|
Skrivet av Anonym | |
finns det nått annat sätt att kolla på då? | |
Och förresten. |
|
Skrivet av Anonym | |
Hur visar man dolda filer? | |
Visa dolda mappar så syns de andra |
|
Skrivet av Laijron | |
Gå till verktygs menyn, mappalternativ, visning. Då har du två knappar högt upp, "visa dolda filer och mappar". Verkställ så ser du alla filer och mappar i datorn. |
|
|
|
tack för all hjälp! men.. |
|
Skrivet av Anonym | |
finns det nått sätt så man kan se precis vilka som varit dolda eller få en lista på dom? annars är det svårt att se när det finns så många.. | |
dolda filer |
|
Skrivet av Jeze | |
ser aningen "dimmiga" ut i utforskaren, dvs när man valt att visa dolda filer. Öppna C:\\ så ska du se filen boot.ini, dess ikon är något "dimmig". Borde gå skapa ett program i t.ex java som listar alla dolda filer under en angiven mapp eller på en viss hårddisk, kanske jag skulle pilla ihop om Ida håller mig vaken i natt =) |
|
Det finns ett tvärsäkert sätt |
|
Skrivet av Pappa Puh | |
att plocka bort det, så vitt jag vet, och det är att tanka hem ett program som heter "Window Washer". Enklast är kanske att gå in på www.filesearching.com och skriva in det i Sökfältet. Sen är det bara att tanka hem och använda, det skriver över hårddisken också, så att det inte går att plocka fram i ett laboratorie ens. Jag är inte ens säker på att jag gillar frågan, eller snarare att jag svarar på den (med tanke på frågan som dykt upp i "Fråga Pappor", men jag anser nog ändå att vad man sysslar med, inom rimliga gränser, är ens egen ensak. |
|
|
|
Jag håller med du :-) |
|
Skrivet av PuttePojkPappan | |
Både i det du skriver här och i ditt svar på Fråga Pappor tycker jag du har helt rätt. Fast mest önskar jag att ingen skulle behöva varken dölja eller leta... |
|