Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Datahjälp!

Skrivet av Lars
Hej!

Jag skulle vilja veta hur man döljer vilka sidor man varit inne på nätet. Och så att man inte kan se sökningar man gjort o.s.v.
Tack.
Lars
Svar på tråden: Datahjälp!

Töm...

Skrivet av  Smålandspappa
mappen Temporary Internet Files som finns under C:windows.

Regniga smålandshälsningar

Eller gå in under internetalternativ ktyg

Skrivet av  PBSthlm
under fliken verktyg i IE. Töm tillfälliga filer och töm historik.
Sedan går du in på startmenyn och väljer taskbar, fliken star menu programs och kör töm på doukmentmappen..

Fins det ett sätt som gör...

Skrivet av  Anonym
att man kan se dessa sidor igen? isåfall hur???

dolda filer...

Skrivet av  Fenrisulven
i temp mappen kan man hitta oxå...töm mappen...sen gör ett sök i mappen skriv bara in *.* och sök så lär du hitta mer godis

Vart ligger temp-mappen då? IMT

Skrivet av  Anonym
IMT

Det beror på

Skrivet av  Laijron
vilket operativ du har. 95/98/me så är det som standard c:\\windows\\temp
I 2000/XP så är det C:\\Documents and Settings\\%användaren%\\Lokala inställningar\\Temp

Med alla tecken så är det

Skrivet av  Laijron
95/98/me så är det som standard c:/windows/temp
I 2000/XP så är det C:/Documents and Settings/%användaren%/Lokala inställningar/Temp

vi har xp..

Skrivet av  Anonym
men jag kommer bara in i documents and settings, sen finns det tre mappar och det finns inget som heter lokala inställningar i nån av dom?

den va tom?

Skrivet av  Anonym
finns det nått annat sätt att kolla på då?

Och förresten.

Skrivet av  Anonym
Hur visar man dolda filer?

Visa dolda mappar så syns de andra

Skrivet av  Laijron
Gå till verktygs menyn, mappalternativ, visning. Då har du två knappar högt upp, "visa dolda filer och mappar". Verkställ så ser du alla filer och mappar i datorn.

tack för all hjälp! men..

Skrivet av  Anonym
finns det nått sätt så man kan se precis vilka som varit dolda eller få en lista på dom? annars är det svårt att se när det finns så många..

dolda filer

Skrivet av  Jeze
ser aningen "dimmiga" ut i utforskaren, dvs när man valt att visa dolda filer. Öppna C:\\ så ska du se filen boot.ini, dess ikon är något "dimmig".
Borde gå skapa ett program i t.ex java som listar alla dolda filer under en angiven mapp eller på en viss hårddisk, kanske jag skulle pilla ihop om Ida håller mig vaken i natt =)

Det finns ett tvärsäkert sätt

Skrivet av  Pappa Puh
att plocka bort det, så vitt jag vet, och det är att tanka hem ett program som heter "Window Washer".

Enklast är kanske att gå in på www.filesearching.com och skriva in det i Sökfältet. Sen är det bara att tanka hem och använda, det skriver över hårddisken också, så att det inte går att plocka fram i ett laboratorie ens.

Jag är inte ens säker på att jag gillar frågan, eller snarare att jag svarar på den (med tanke på frågan som dykt upp i "Fråga Pappor", men jag anser nog ändå att vad man sysslar med, inom rimliga gränser, är ens egen ensak.

Jag håller med du :-)

Skrivet av  PuttePojkPappan
Både i det du skriver här och i ditt svar på Fråga Pappor tycker jag du har helt rätt.

Fast mest önskar jag att ingen skulle behöva varken dölja eller leta...