Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon med erfarenhet av sterilisering?

Skrivet av 3 * Pappa
Nu har jag tre pojkar och funderar på att sterilisera mig (flickan får va). Men, naturligtvis har jag mina dubier. Är det någon av er som verkligen gjort det och som kan kommentera detta:
- Påverkas lusten till sex och/eller sexlivet?
- Kommer det nåt när det kommer? Om inte, känns det inte lite tomt - typ?
- Kostar det något?
- Tar det lång tid innan det läker?

Kommentera gärna något annat jag inte tänkt på.
Svar på tråden: Någon med erfarenhet av sterilisering?

Hej!

Skrivet av  Nicke61
Jag gjorde detta ingrepp för ca 7 år sedan. Och jag har aldrig ångrat mig trots att jag idag är skiljd.För mig har lusten inte alls påverkats. Jodå , det kommer när det kommer..men det finns inga spermier med. På den tiden jag gjorde det kostade det inget.Jag var väl hemma från jobbet i 4 dagar tror jag efter operationen. Innan operationen var man tvungen att prata med en psykolog eller liknande. Där kan Du ställa frågor.Tror man fick någon folder eller något på posten innan men det är nog olika med allt detta beroende på vilket landsting man tillhör. Tänk till om detta många gånger innan Du beslutar Dig!

Tack för det!

Skrivet av  3*Pappa
Jag ska gå vidare så får vi se.

Hejsan

Skrivet av  kjelleman
Jag har precis 7/1-04 steriliserat mig, jag har 4 barn och tycker att jag har gjort nog för kung och fosterland...
Än så länge tycker jag att lusten är som den brukar, det är mer psykiskt att man är rädd att stöta i kulorna vid samlaget, de är fortfarande lite blåa...
Självklart kommer det något, det som kommer är inte "färgat" utan mer genomskinligt, det som är viktigt är ju orgasmen, du har säkert varit med om att du har sprutat men inte fått det där sista.... om det kommer 1 liter eller 1 mirco l är ju ingen skilnad, bara det är sköööönt.........
Det kostar 300 kr.
Som sagt var så kan jag fortfarande känna att kulorna ömmar och det är 2 ½ vecka sedan operationen.
Operationen göres via lokalbedövning och jag stannade bara hemma den dagen och var och jobbade dagen efter, men så använder jag inte snallen i jobbet ;-)....
Lycka till!