Jag drömmer sexdrömmar ...... |
|
Skrivet av | En som vill leva |
.... men känner mig annars helt könslös. Blev pappa för 4 månader sedan och omställningen kom som en chock. Tjejen är helt uppslukad av barnet, jag verkar inte betyda nåt längre, sex (ingen form alls) finns inte med på ordlistan. Har inte haft stånd på 2 veckor, tror jag håller på att dö där nere. Men i drömmarnas värld är det annorlunda. Träffar underbara kvinnor och leker alla möjliga lekar. Har läst lite om vad kvinnor skriver här om hormoner & sånt, torra slemhinnor i vaginan (ja nog är det torka allt!) Mannen skall enligt det som skrivs av kvinnor bara lugna ner sig och ha tålamod. Hon kanske får tillbaka lusten om nåt år eller så. Man är ju en sexuell varelse med drifter. Det är inte bara att stänga av mentalt, även om kroppen tycks ha gjort det. Skall det vara så här, inte konstigt att folk är otrogna, eller va säger ni där ute! PS: Jag tycker det är jättemysigt att bli pappa - barnet är underbart och jag tar ansvar! En som vill leva |
|
Svar på tråden: Jag drömmer sexdrömmar ...... | |
|
|
Jag |
|
Skrivet av Masen | |
kan förstå din frustration eftersom jag själv har upplevt den. Det är f-n inte lätt!!Allt styrs ju av hormoner som man inte har kontrollen över. En hormonstyrd drift rår man ju helt enkelt inte över. Vi löste det hela med att prata med varann om det och MYCKET tålamod. Man känner sig ju som en tjatig, sexfixerad "ful gubbe" efter ett tag... Men det var f-n så jobbigt. Jag kan förstå VARFÖR en del är otrogna i den situationen, samtidigt som jag anser att det är oförlåtligt ATT vara otrogen och själv aldrig skulle vara det Det går som sagt inte att bara stänga av en drift och ett behov även om man skulle vilja det ibland.... Jag lider med dig och hoppas att ni kommer fram till en lösning. |
|
Ta saken i egna händer |
|
Skrivet av Riken Raken | |
är mitt råd till dig. Visst, det är ju inte i närheten av det du egentligen vill ha, men det stillar allt behovet. Sex är trots allt nåt man inte kan få under alla perioder i livet, tex mellan förhållande eller när man får barn. Erkänn din lust för dig själv, gör något åt den, visa din fru/sambo din åtrå men sätt inte press på henne. Tro mig, hon uppskattar din åtrå jättemycket även om hon inte kan besvara den just nu. Men en dag kommer hon vakna igen och då kommer hon minnas att du ville ha henne även när hon kände sig som en fet, mjölkproducerande kossa och då får du igen mångfalt att du väntade på henne :) | |
|
|
Till en som vill leva |
|
Skrivet av no\\\'1 | |
Hallå där!! Det är ju skit att du "ni" har det så! Min sambo o jag hade sex ca 1½ mån efter våran son kommit till världen. Jag ville ha det tidigare men hon var rädd (blev klippt). Men det kan ju vara så att din flickvän känner sig "ful". Uppvakta henne, drick lite vin o så! Japp, lycka till!! |
|
Hon ger mig mina stunder... |
|
Skrivet av /Jonte | |
Min fru låter mig vara i fred på sena kvällar. Hon går och lägger sig vid 23.00-01.00. Då kan jag sitta uppe kvar och ta tag i spaken så att säga. Det är en tyst överenskommelse vi har. Jag antar att hon inte är riktigt redo för sex än och då får man "ta saken i egna händer" som Riken Raken säger. Det gäller bara att frugan ger en tillfällen! /Jonte med fru och barn 031216 |
|
Känner igen det... |
|
Skrivet av Totte | |
och ett svar typ: "ge henne 2 månader och sen!!!" får du inte. Se det på så sätt att som föräldra är ni (enligt mitt tycke) tvungna att prioritera barnet över allt! MEN: det innebär inte att NI som par ska försvinna från varandra, om NI inte ser till att göra andra saker än "barnet" tillsamman kommer det att bli besvärligt. En annan vinkel är ju också att din kvinna har fått en ny "leksak" och är helt uppslukit av den, jag var ganska konstig då jag packade upp min nya dator också. Att ha barn är ett stort jobb och att vara på pök-humör kan ta mer energi än man kan frambringa så ta det lite lugnt och är det övertryck på behållaren får du väl ty till "manuella". Mitt råd är att ta en snack med din tjej och berätta att du känner dig utanför er parförhållande, att du saknar hennes närvaro och fråga om hon har ork att gosa lite när barnet sover. Om du börjar snacka/kräva sex i detta läget kommer det VIRKLIGEN att bli torka! Se till att ni har en liten mysstund (jag använde te & yatzy) när barnet sover på kvällen så ni hitter tillbaka, du får dock nog inse att du inte längre är på 1\'st platsen och aldrig kommer dit igen men befästa din andraplats ordentligt. Och du, livet är annolunda som förälder, vissa delar är skitjobbiga och andra delar är underbara men i det stora hela är barn ett lyft till ett annat plan. |
|