Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

På "Kvinna och Man".......

Skrivet av Pappa C
verkar det finnas många, speciellt kvinnor som är mycket sexintresserade till skillnad mot verkliga livet. Eller vad säger ni, männen som jag, har en kvinna som tröttnat på sex å man känner sig bara avvisad mer å mer...........Hur hanterar ni frågan?
Svar på tråden: På "Kvinna och Man".......

Hur gamla...

Skrivet av  Smålandspappa
är nì? I vilket skede av livet med barn och så är ni i just nu?

36 resp. 42...

Skrivet av  Pappa C
3 barn, gifta 6 år, det är för tidigt för sånt här,eller hur?

Hmm

Hur gamla är barnen...vad har ni för för jobb, hur jobbarna ni? Mycket? oregelbundet?

Har du pratat med henne om det?

jodå...

Skrivet av  Pappa C
vanliga jobb, snälla barn, det finns liksom inget som jag kan komma på i alla fall som är fel så. Bara att hon helt enkelt tröttnat på mig och sex med mig. Men hon VÄGRAR hålla med om det...............

Lite råd

Jaa.....det är inte lätt, men har du verkligen provat med att prata med henne ordenligt - ställ henne mot väggen, hör på vad hon har att säga och var lyhörd för de argument hon har till varför hon inte är så sugen.

Annars kan det kanske beror på att du kanske är ”för pushig”....du kanske antyder eller anspelar på sex hela tiden....det kan kväva många kvinnors sexualitet. Man får då istället gå varligt fram och ”lura” till sig sex genom smarta planer *L*

Något som jag förr gjorde var att hålla lite koll på hennes menscykel.....ofta blir de aktivare före eller efter menstruation – att hålla koll på almanackan kan ge god utdelning.

Ett säkert kort är annars att ordna ett litet spa. Börja med att planera, ge henne ett kuvert eller skicka henne ett mail på morgonen med följande innehåll.

Idag älskling ska du få njuta...när du kommer hem så kommer din dag att se ut på följande vis:
(detta gjorde jag en fredag när jag slutade tidigt och hon slutade klockan 15)

1500 – du slutar jobbet, kommer hem och äter lite lätt.
1520 - 1800 Du får vila, sova, slappa.....under tiden fixar jag undan lite, åker och handlar.
1800 - 1830 Äter vi mysmat som jag fixat till
1830 - 1900 Du får titta på tv eller surfa en stund tills jag har hällt upp varmt bad.
1900 - 2000 Bada i ett varmt oljebad med levande ljus och en liten grogg/ glas vin till.
2000 - ? Valfri Massage + fotmassage.
? - ? Valfri samvaro...vi kan spela sällskapsspel, se på TV, lägga oss, osv osv....du bestämmer.

Slut.

Kom ihåg bara att DETTA BEHÖVER INTE leda till att ni ska ha sex....skulle hon efter detta ändå vilja ha sex så är det en ren bonus för dig. Ger hon inga signaler om sex så låt henne vara även om du är sugen som fnnnn - jag tror nog att du förr eller senare ändå får en viss utdelning *blink*.

Hon ska inte heller behöva känna något krav att behöva bjuda tillbaka....frågar hon varför du gör detta så säg att det är för att du åtrår henne och att du vill ge henne det. Njuter hon...så njuter du.

Lycka till

Hon 36 du 42?

Skrivet av  Erik
Om tvärtom kan det hända att hon har kommit in i klimakteriet (har kompis vars fru är där vid 42 års ålder). Då försvinner tydligen sexlusten...

Stämmer och....

Skrivet av  Pappa C
ja, jag har försökt prata. Dvs. hon håller med helt och håller, men sen händer inte ett jota...........

Svårt

Skrivet av  Sprutis
Jag vet hur det känns att hela tiden bli avvisad. Men jag älskar min sambo och jag tänker att det får ta den tid det tar. Hon försöker i alla fall hitta sin sexuallitet verkar det som. Men det är jobbigt och man har ju frestats att gå vidare. Men men!