Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

4 sekunder.(långt)

Skrivet av Sprutis
Hej igen! Jag skrev längre ner att jag kom för fort. Läste också på Fråga pappor om någon som undrade vad för knep som skulle till för att samlaget skulle vara längre.
Jag kan säga att jag ännu inte fått tillfälle att pröva alla förslag som kommit till mig. Just nu verkar min sambo vara inne i en icke sexuell period och vi är långt från samlag känns det som. Jag vill men hon vill ej.
Men när jag får tillfälle så har jag föreslagit för min sambo att vi ska prova Start och Stopp-metoden.
Det går ut på att hon ska tillfredställa mig 4ggr med utlösning den 4:e gången. Jag får inte alls tänka på henne eller tillfredställa henne under denna period. Detta ska lära mig att kontrollera min utlösning. När det är på väg att gå för mig så ska hon sluta på mitt kommando.
Kruxet är ju att hon inte vill just nu!
Funderar också på att prova metoden där man kniper med pekfinger och tumme runt ollonet när man är på väg att komma.
Tror dock hela mitt problem sitter i huvudet på mig.

Än en gång Tack för alla förslag.....och till dig som hade en man som har samma problem som jag så säger jag lycka till.
Svar på tråden: 4 sekunder.(långt)

Träna själv

Skrivet av  S som i...
Start-stopp-metoden går att träna på egen hand. Kör på till du är precis på gränsen och då avbryter du all aktivitet och försök hålla emot, både fysiskt och mentalt. Jag tror att det är samma muskler som gör att man kan bryta av strålen när man kissar. Försök hamna så nära gränsen som det bara går, utan att komma. Strunta i om du misslyckas ibland. Efter ett tag behöver du kanske inte avbryta helt, utan kan lugna ner tempot och bara hålla emot. Lycka till!

Det är lätt att hamna i en ond cirkel. Försök att släppa de gånger det gått på 4 sekunder. Annars är det lätt att oron för att komma för fort blir en självuppfyllande profetia.
 

Låter lite tråkigt

Skrivet av  Sköna stunder
Vi har samma problem och jag läste om en metod i en bok som jag hittade på bibblan. Vi har provat den och det positiva med den är närheten. Det går ut på att ni gör som vanligt men när det börjar närma sig för dig så stannar ni av HELT men du stannar kvar i henne. Det innebär disciplin från er båda, hon får inte knipa det minsta. Första gången vi testade det så la vi oss på sidan och avdramatiserde hela grejen, vi låg så och snackade ett tag tills det känns ok att börja igen. Det här kan man upprepa i omgångar. Det är verkligen ett plus för på detta sätt kan vi vara riktigt nära en längre tid och det har vi saknat innan. Jag tror att detta är ett rätt bra sätt. Ett prestigelöst sätt där inte den ena eller andra måste prestera nåt speciellt, jag tror att det är det som är boven ibland.